Službeni podaci pokazuju da više od 90 posto priloga za izbornu kampanju izraelskog premijera Benjamina Netanyahua dolazi iz SAD-a, a u prijašnjim kampanjama oko polovice sredstava dale su tri američke obitelji.
Natanyahu je prošlog tjedna bez poteškoća pobjedio svog protukandidata u stranačkim izborima, te će se kao kandidat desničarskog Likuda pojaviti na izborima 17. ožujka.
Lakoći njegove pobjede na unutarstranačkim izborima zasigurno je pripomoglo milijun šekela (oko milijun i pol kuna) utrošenih u kampanji.
Oko 90 posto toga došlo je u američkim dolarima. Dio je uplatila obitelj Falic s Floride, koja posjeduje najveći američki lanac duty-free prodavaonica u zračnim lukama - Duty Free Americas. Sa svojim prilogom se ubacila i obitelj Schottenstein, vlasnici odjevnog lanca American Eagle, čija tvrtka vrijedi tri milijarde dolara. Preostala sredstva za Netanyahuovu kampanju poslala je obitelj Book iz New Jerseyja, koji posjeduju Jet Support Systems, najveću tvrtku za održavanje zrakoplova na svijetu.
Donacije političkim kampanjama iz inozemstva dugo su predmetom kontroverze u Izraelu, a izborna pravila ne dopuštaju takve donacije na parlamentarnim izborima, dok su u unutarstranačkim dozvoljene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....