SUPER PAS U KINI

OD DRAŽESNOG PSIĆA ODLUČILI NAPRAVITI 'UBOJICU' Znanstvenici kreirali genetski modificiranog i ultra-mišićavog - bigla!

Istock / Getty Images

Kineski znanstvenici izmijenili su genetski kod biglova i stvorili ultra-mišičavog psa, piše britanski Independent.

Znanstvenici su kod ove dražesne vrste psa izbrisali određeni gen (miostatin, čiji nedostatak pojačava mišični rast) te tako dobili "zvijer" koja ima duplo više mišićne mase nego li je to normalno kod biglova. "Osim što su nabildani, mogu i trčati brže što je dobro za lov i potrebe policije" - rekao je jedan od istraživača na projektu Liangxue Lai.

Miostatin je prvi puta otkriven 1997. godine, kada je stvoren niz miševa bez tog gena koji su zbog svoje iznadprosječne mišićne mase dobili nadimak "moćni miševi".

Nakon ovog pothvata, tim koji je radio na projektu okreće se stvaranju pasa kojima će dati ljudske bolesti poput mišićne distrofije ili Parkinsonove bolesti. Budući da je anatomija pasa i ljudi slična, znanstvenici se nadaju da će više otkriti o nastancima i uzrocima tih bolesti.

Ovakve eksperimente omogućio je nedavni razvoj u manipulaciji genoma - znanstvenici sada relativno lako mogu ukloniti ili promijeniti određeni gen.

19. rujan 2024 23:19