STRAVIČNO IZLIJETANJE

NOVI DETALJI STRAVIČNE ŽELJEZNIČKE NESREĆE Je li Amtrakov vlak prije nesreće pogodio projektil?

 Win McNamee/Getty Images/AFP

PHILADEPHIA - Nova teorija uzroka izlijetanja Amtrakova vlaka u noći s utorka na srijedu objavljena je u petak. Umjesto odgovora istražitelji nesreće, koja se dogodila na jednoj od najprometnijih američkih željezničkih linija, suočeni su s brojnim novim pitanjima o fatalnom izlijetanju vlaka.

Robert Sumwalt, član Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), izjavio je kako je pomoćnica konduktera tijekom ispitivanja rekla istražiteljima da je neposredno prije nesreće čula strojovođu vlaka koji je preko radija pričao s kolegom zaduženim za regionalne pruge. Regionalni je strojovođa, koji se nalazio u istom području kao i Amtrakov vlak, kazao da mu je vlak pogođen kamenom ili nekim drugim projektilom. Kondukterica je potom čula strojovođu Brandona Bostiana koji je rekao da se isto dogodilo i njegovom vlaku.

Vjetrobransko staklo vlaka uništeno je u nesreći, no dio krhotina se raspao u obliku koji bi mogao biti uzrokovan udarom nepoznatog objekta. FBI je preuzeo istragu.

Sumwalt je odbio špekulirati o značaju projektila, no ta je teorija postavila mogućnost da je strojovođa bio ometen, paničario ili čak ozlijeđen u trenutku izlijetanja iz tračnica pri brzini dvostruko većoj od dopuštene u kobnom oštrom zavoju.

Bostian je na ispitivanju rekao da se ne sjeća ničega nakon aktiviranja trube na vlaku tijekom prolaska stanice Sjeverna Philadelphia, nekoliko minuta prije nesreće.

Uprava za promet jugoistočnom Pennsylvanijom (SEPTA, Southeastern Pennsylvania Transportation Authority) priopćila je kako ne zna što bi moglo uzrokovati štetu na vlaku. SEPTA-ini vlako prolaze kroz rizične dijelove Philadelphije, od siromašnih do nasilnih kvartova, gdje su i ranije znali biti gađani vlakovi.

NTSB-ov glasnogovornik Peter Knudson istaknuo je kako se istražuju informacije o trećem izvještaju štete koja se dogodila iste noći, no na drugom Amtrakovu vlaku.

Nedugo prije izlijetanja, dvoje je putnika za The Philadelphia Inquirer izjavilo kako je nešto razbilo prozor na njihovom vlaku dok su prolazili kroz spomenuta područja. Naveli su i da se Amtrakova policija ukrcala na vlak na stanici 30. ulice kako bi zabilježili incident.

Izlijetanje je ponovo pokazalo kako sigurnost, bez obzira na sve veće korištenje električnih signala, senzora i upozorenja, i dalje jako ovisno o znanju i iskustvu strojovođe.

- Uvelike zavisimo o strojovođi i njegovoj vještini da pravilno tumači i interpretira signale koje vidi te poštuje ograničenja brzine i operativnih postavki - izjavio je David B. Clarke, željeznički stručnjak u Sveučilištu Tennessee.

Strojovođa, koji je na spornoj ruti radio nekoliko tjedan, tvrdi da se za kontrolama vlaka osjećao sigurno te nije bio umoran. Međutim, minutu prije nesreće Amtrakov je vlak ubrzao sa 112 na 160 kilometara na sat iako je ograničenje za zavoj bilo 80 km/h.

Nije poznato je li strojovođa ručno ubrzao vlak, naglašava Sumwalt, no prema podacima vožnje vidljivo je kako je počeo snažno kočiti prije izlijetanja. Stručnjaci tvrde da bi željeznički signalni sustav automatski usporio vlak ukoliko probije dozvoljenu brzinu, no stariji modeli vlakova ne reagiraju na lokalizirana ograničenja brzine.

Bostianov odvjetnik tvrdi kako njegov klijent nije bio pod utjecajem druge ili alkohola.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:14