PROMJENE NA NEBU

NOVE DESTINACIJE, STRATEGIJE I RUTE Što avionske linije govore o promjenama u svijetu?

U izboru novih destinacija i ruta, najveće regionalne aviokompanije pažljivo razrađuju svoje strategije i drugi biznisi njihove odluke pažljivo promatraju kao znakove kretanja na novim tržištima koje te kompanije servisiraju.
 YouTube

Malo što ilustrira ambicije bogatih aviokompanija iz Perzijskog zaljeva kao širenje njihovih avionskih linija. Isto važi i za Tursku, piše CNN Business povodom ovogodišnjeg Dubai Airshowa, najvažnijeg svjestskog sajma zrakoplovnog biznisa koji počinje 17. studenog. Turskish Airlines koji već leti na 190 destinacija u idućih pet godina tom popisu planira dodati 60 novih. Emirates najavljuje da će svojoj gargantuanskoj floti uskoro dodati rekordnu narudžbu Boeinga 777X.

“Ove kompanije imaju dobre moderne flote i mogu letjeti na udaljene destinacije i zbog svoga zemljopisnog položaja mogu se iz svoga huba povezati s praktički bilo kojim mjestom na svijetu, izravnim ili transfernim letovima.” objasnio je novinarima je konzultant za transport John Strickland.

U izboru novih destinacija i ruta, najveće regionalne aviokompanije pažljivo razrađuju svoje strategije i drugi biznisi njihove odluke pažljivo promatraju kao znakove kretanja na novim tržištima koje te kompanije servisiraju.

Tradicionalno, zaljevske aviokompanije zapostavljaju Sjedinjene Države u korist europskih tržišta, ali to se sada mijenja. Etihad, Emirates, Qater i Turkish Arilines su sve uvele izravne letove za SAD ove godine ili ih planiraju za 2014. Prvi put te kompanije ozbiljno stižu na američko tržište.

Dubai je u listopadu otvorio prve izravne letove za New York i Milano, prvi put u svojoj povijesti je zanemario Dubajski hub, Delta i Alitalia početkom godine tužili su talijansku vladu zbog blokiranja odobrenja za letove Emiratesa ali tužba je propala.

U idućih 15 godina Emirates planiraju udvostručiti broj odredišta u SAD-u. Etihad će letjeti u četiri američka grada, počinje iduće godine s Los Angelesom, a Qatar Airways otvorit će četiri nova grada, nakon što započne s Philadelphiom i Miamijem.

Drugo veliko tržište za aviokomapnije otvara se u Africi. U samo nekoliko godina Turkish Airlines postao je najveća međunarodna kompanija koja vozi u Afriku, u čak 39 destinacija. Na prvi pogled, izbor se čini nasumičan, recimo, letovi u Somaliju. Ali biznis plan te aviokompanije izrađen je uzimajući u obzir ukupni kontekst turskih ulagačkih strategija. Prema Centru za avijaciju mnoge od zemalja u koje lete ili namjeravaju tamo letjeti povezuje rastuća ekonomija. Ruanda je lani imala rasto do 8 posto, Nigerija 6,6 posto, a Tursku zanimaju i bogati prirodni resursi afričkog kontinenta.

“U idućih 100 godina Afrika će biti geografski najvažniji dio svijeta. U tom kontekstu svaka dsetniacija na koju letimo u Africi stvarat će bolji rezultat nego, recimo, neka destinacija u Europi.” rekao je viši dopredsjednik uprave za odnose s medijima Turkish Airlinesa Ali Genc.

Treća velika mreža koju razvijaju Turkish Airlines i zaljevske kompanije su BRIC zemlje, Brazil, Rusija, Indija i Kina, tržišta za koja se smatra da najviše obećavaju u ovome stoljeću. Važnost razvijanja avionskih pravaca u te zemlje nije samo u spajanju tih tržišta s bliskoistočnima, već i međusobno. “Aviokompanije poput Emiratesa, Etihada i Qatara imaju pristup rastućim tržištima Afrike, Azije i Latinske Amerike i povezuju ih a način koji putnici trebaju a koji europske kompanije ne mogu kopirati.” tvrdi Strickland. Napali su i tržište jeftinih letova, kompanije poput

Air Arabia i flydubai postale su naročito popularne u gradovima centralne i istočne Eruope, one drže kraće rute i tanji promet koji ipak donosi veliku dobit i te kompanije ubrzano rastu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:56