NEMA KABELA

Njemačka automobilska industrija u sve većim nevoljama zbog rata u Ukrajini: MAN poslao 11.000 radnika na čekanje

Zatvaranje ukrajinskih tvornica kabela već je prisililo VW i BMW da otkažu neke smjene ili zatvore pogone na neki kraći period

Tvornica kamiona MAN u Münchenu

 Sven Hoppe/AFP

Njemački proizvođač kamiona MAN bio je prisiljen poslati na čekanje oko 11.000 svojih zaposlenika nakon što je rat u Ukrajini doveo do ogromne nestašice auto kabela koje proizvode tvornice u toj zemlji, piše Financial Times.

Grupacija u vlasništvu Volkswagena izvijestila je da su pogoni u Münchenu i Krakowu zatvoreni od 14. ožujka, a proizvodnja je smanjena i u tri druga pogona uključujući tvornicu motora u Nürnbergu.

- Dobavljači auto kabele ne mogu proizvoditi u svojim ukrajinskim pogonima ili mogu proizvesti vrlo ograničenu količinu, priopćio je MAN u srijedu. - To prijeti zastoju u proizvodnji kamiona od nekoliko tjedana i velikoj redukciji u proizvodnji u drugom kvartalu.

Radnici će biti stavljeni na tzv. skraćene radne sheme, te će im preko mjera vlade i same kompanije biti kompenzirano 80 posto zarade koju su izgubili zbog otkazanih smjena.

Problemi i za VW i BMW

Zatvaranje ukrajinskih tvornica kabela već je prisililo VW i BMW da otkažu neke smjene ili zatvore pogone na neki kraći period.

Tvornice kabela smještene na zapadu Ukrajine uglavnom su ponovno počele s radom. Leoni, u čijem su vlasništvu dva takva pogona, prošli je tjedan priopćio da su obje njihove tvornice ponovno otvorene i rade.

- Impresivno je i dirljivo to kako su naši zaposlenici odlučni u tome da ih ova situacija ne poljulja već da ustanu u obranu svoje zemlje i svog načina života, kazao je Aldo Kamper, izvršni direktor Leonija.

Leoni, koji ima pogone diljem Europe i sjeverne Afrike, počeo je duplicirati opremu kako bi zadržao tijek proizvodnje. Druge kompanije s operacijama u Ukrajini, uključujući Aptiv i Kromberg & Schubert, također su ponovno pokrenule proizvodnju, kažu ljudi upoznati s događanjima u toj industriji.

Jedan proizvođač koji kupuje dijelove iz Ukrajine kazao je da njegovi dobavljači u zemlji proizvode više dijelova nego prije invazije kako bi nadoknadili rupe u proizvodnji.

Međutim, neke tvornice kabela smještene u drugim dijelovima Ukrajine i dalje su suočene s poteškoćama i rad je u njima zaustavljen jer su bliže bojišnici, kaže osoba upoznata s događanjima.

Daimler u boljoj poziciji

MAN-ove nevolje drugačije su od onih njegovog ključnog konkurenta Daimlera, koji je prošli tjedan priopćio da kabele za svoja vozila nije nabavljao u Ukrajini.

MAN-ov vlasnik Volkswagen - koji je organizirao više desetaka ljudi da rade na nogometnom stadionu u Wolfsburgu kao dio napora da olakšaju probleme s nabavom koje je prouzročio rat - također je poručio da su ograničenja u proizvodnji njegovih putničkih automobila počela pokazivati znakove popuštanja.

No, proizvođač kamiona kaže da nije baš imao sreće u pokušaju da osigura opskrbu.

- Odmah nakon početka rata, počeli smo, između ostalog, u drugim zemljama duplicirati strukture iz pogona ukrajinskih dobavljača kabela, kazao je MAN-ov izvršni direktor Alexander Vlaskamp. - Međutim, taj će posao potrajati još nekoliko mjeseci.

Dodao je i kako će se on i njegova uprava 'u znak solidarnosti s radnicima u sljedeća tri mjeseca odreći značajnog dijela svojih plaća'.

Stanka u proizvodnji stiže samo mjesec dana nakon što je MAN, kao skoro i svi drugi proizvođači automobila, bio prisiljen poslati radnike na dopust zbog nestašice poluvodiča.

No, dok se neki auti mogu proizvoditi bez određenih čipova, pa čak i dostaviti kupcima bez pune funkcionalnosti, obično je nemoguće početi konstrukciju automobila bez svih kabela.

MAN je kazao da je kupcima omogućio da otkažu svoje narudžbe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 11:24