PRAVA GRDOSIJA

Nasljednik Charles de Gaullea: Pogledajte kako će izgledati novi francuski nosač aviona, djeluje impozantno

Brod bi trebao biti dužine čak 310 metara i istisninu od čak 82.500 tona

Render budućeg francuskog nosača aviona

 Twitter: Naval Group/

Bivša francuska ministrica obrane Florence Parly još je prije četiri godine najavila da Francuska pokreće projekt izgradnje novog nosača aviona na nuklearni pogon. Dvije godine kasnije predsjednik Macron službeno je pokrenuo program razvoja broda, a sada je francuski industrijski div Naval Group predstavio ključne karakteristike i izgled novog nosača aviona.

Kao i svaki složeni vojni megaprojekt, i ovaj je pokrenut prilično "rano" s obzirom na očekivani završetak gradnje broda i njegovo konačno uvođenje u operativnu službu, koje bi se trebalo dogoditi tek krajem 2037. ili početkom 2038. godine.

Prema onome što je Naval Group otkrila na EuroNaval 2022 konferenciji novi nosač aviona, koji se zasad vodi pod projektnim imenom PA-Ng, bit će znatno veći nego što se to očekivalo. Brod bi trebao biti dužine čak 310 metara i istisninu od čak 82.500 tona. Za usporedbu, trenutno jedini operativni francuski nosač aviona, Charles de Gaullea ima istisninu od 42.500 tona, a dug je 261,5 metara.

Novi nosač aviona će, kao i De Gaulle, imati nuklearni pogon - konkretno, dva K22 nuklearna reaktora koji će brodu omogućiti postizanje brzine veće od 30 čvorova. Također, reaktori će biti izvor energije i za mnogobrojne brodske sustave.

Što se tiče naoružanja i raznih radarskih sustava i senzora kojima će brod biti opremljen, Naval Group zasad nije htjela ništa otkrivati. Njihov logični argument glasi da naprosto ne mogu znati kakvi će sustavi biti razvijeni u narednim godinama, a koji bi se u konačnici mogli naći na brodu.

Očekuje se da će PA-Ng imati posadu od oko 2000 mornara i časnika i kapacitet za 30 borbenih aviona. To će u početku vjerojatno biti Dassault Rafale M (verzija za mornaricu), a nakon 2040. moguće i "Borbeni avion nove generacije" kojeg Francuska razvija zajedno s Njemačkom i još nekoliko zemalja. Osim borbenih aviona, bit će mjesta i za dronove, avion koji služi za špijuniranje i sustav ranog upozorenja te nekoliko helikoptera.

Konstrukcija broda trebala bi početi 2026., a privesti se kraju 10 godina kasnije, što bi novom brodu ostavilo oko dvije godine za iscrpna testiranja svih sustava. Budući da se radi o izrazito kompleksnom projektu, nema sumnje da će francuske porezne obveznike koštati milijarde eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 08:58