KINA - Troje ljudi je poginulo, a pet ih je ranjeno kad se srušio dio mosta u Kini samo devet mjeseci od svečanog otvaranja. To je šesti veliki most srušen u Kini u godinu dana.
Most Jangmingtan u gradu Harbinu projektiran je da izdrži promet od 9.800 vozila na sat, ali se srušio kad su na njega stupila četiri teška kamiona natovarena kamenjem i hranom. Most se gradio pune dvije godine i koštao je oko 300 milijuna dolara, a samo par kamiona bilo je dovoljno da se uruši prilazni dio mosta dužine stotinu metara. U rušenju prilazne ceste kamioni su se prevrnuli i pali na zemlju. Klizali su se i padali barem 30 metara, objavila je kineska agencija Xinhua.
Prije prvih rezultata istrage, kineske vlasti pretpostavljaju da je do nesreće došlo najvjerojatnije zbog loše konstrukcije i preopterećenja. Istraga će pokazati jesu li kamioni prevozili više tereta od dopuštenog, javlja Xinhua.
Dio mosta se nagnuo na jednu stranu prije nego što se srušio, izjavio je službenik pokrajinskog odjela za graditeljstvo u Harbinu. Veliki most preko rijeke Songhua dio je autoceste koja spaja Harbin s obližnjom zračnom lukom. Od srpnja 2011. u Kini je šest velikih mostova srušeno u nesrećama, također zbog loše konstrukcije i zbog preopterećenosti, prenose agencije.
Kina je ubrzano izgrađivala svoju prometnu infrastrukturu u posljednjem desetljeću intenzivnog gospodarskog rasta, no u brzini su često žrtvovani sigurnosni standardi. Jedna od najvećih nesreća dogodila se prošle godine kad je poginulo 40 ljudi u sudaru vlakova blizu grada Wenzhoua, podsjeća AFP. Dan prije nesreće na mostu, u četvrtak navečer, najmanje 24 ljudi ozlijeđeno je u sudaru dva vlaka na željezničkoj stanici pored Harbina. Kad su se putnici spremali za izlazak, u vlak je udario drugi, no većina putnika nema ozbiljnije povrede.
AFP prenosi da većina komentatora na popularnoj kineskoj društvenoj mreži Sina Weibo za nesreću u Harbinu optužuje korupciju. “Samo zamislite, ako neki korumpirani dužnosnik uzme četiri petine novca za izgradnju mosta, jasno je da vođa gradilišta mora štedjeti i tamo gdje ne treba”, komentirao je jedan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....