TRAGEDIJA AIRBUSA

MISTERIJ PADA AVIONA U ALPAMA Ponirao je osam dugih minuta, a piloti nikome ništa nisu javili. Zašto?

 AFP

Airbus njemačke niskobudžetne zrakoplovne tvrtke Germanwings srušio se u utorak u zabačenim francuskim Alpama pri čemu je poginulo svih 150 putnika i članova posade, uključujući 16 školske djece. Istražitelji pokušavaju doći na nepristupačni teren i pokušati prikupiti što više informacija, ali cijela operacija teče vrlo sporo. Jedna od dviju crnih kutija je pronađena, a nakon preslušavanja snimki uzroci nesreće mogli bi biti poznati.

Ipak, neki zrakoplovni stručnjaci su na temelju već poznatih informacija pokušali doći do uzroka ove tragedije. Evo nekih teorija...

1. POLAGANI PAD TLAKA U KABINI

Slična teorija se povezuje i s nestalim malezijskim zrakoplovom MH370. Naime, neki stručnjaci tvrde da su piloti pali u nesvijest uslijed pada tlaka u kabini i zrakoplov je nekontrolirano letio sve do trenutka kada je ostao bez goriva... Naravno, nemoguće je da je zrakoplov Germanwingsa ostao bez goriva jer je tek bio na pola puta, ali da su piloti u nedostatku kisika 'zaspali', a avion se zabio u planinu - to je zapravo dosta izgledno. Potpuno identična situacija se dogodila 2005. kada se zrakoplov grčke kompanije srušio na letu iz Larnace u Atenu...

2. EKSPRESNI PAD TLAKA U KABINI

Let 4U 9525 u osam minuta s visine od gotovo 10.000 metara spustio se na samo 1.800 metara. Kod takvog gubitka visine dolazi do rapidne promjene tlaka pa piloti moraju navući maske s kisikom prije bilo kakve operacije... Jesu li to napravili?

3. TERORIZAM

Stručnjaci su odmah otklonili mogućnost postavljanja bombe u zrakoplov. Jer da je bomba eksplodirala na takvoj visini, ostaci zrakoplova bi bili rasuti na jako širokom području (slično kao što se dogodilo u Lockerbieju 1988. godine). Što se tiče nesreće Germanwingsa, komadi zrakoplova su koncentrirani na puno užem području. Ipak, dio eksperata zbog činjenice da piloti ni u jednom trenutku nisu odaslali SOS signal niti su kontroli leta dali za naznačiti da su u problemu, odbija otkloniti mogućnost da je do pada aviona došlo nečijom namjernom radnjom.

4. MEHANIČKI KVAR

U Lufthansi su odmah objavili da je unesrećeni zrakoplov imao tehnički problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače. Problem je vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za slijetanje. Zrakoplov je u ponedjeljak cijeli dan ostao prizemljen u Düsseldorfu, a glasnogovornik Lufthanse izjavio je za agenciju dpa da je problem riješen.

Istražitelji nesreće će pregledavanjem crnih kutija dobiti sve podatke o visini i brzini zrakoplova Airbusa A320. Ali teško je očekivati da se dogodila neka pogreška u računalu, budući da su pregledi tog tipa zrakoplova bili vrlo učestali, pogotovo nakon što se Lufthansin avion istog tipa nekonotrolirano 'stmoglavio' u listopadu 2014. Međutim, ključna će biti snimka iz kokpita - tek ona će reći što se događalo prije samog pada. I otkriti je li se nesreća mogla izbjeći...

5. GREŠKA PILOTA

Crne kutije bi trebale otkriti što se zapravo događalo i jesu li piloti krivi za nesreću. Također, pokazat će jesu li na odgovarajući način reagirali u kriznoj situaciji.

6. VOJSKA KRIVA ZA INCIDENT

Neki izvori tvrde da je talijanski borbeni zrakoplov uključio transponder na kod 'uzbune' točno u 10.35 i to vrlo blizu mjesta gdje je zrakoplov Germanwingsa počeo ponirati. Istražitelji će u vrlo kratkom roku provjeriti je li se ovo dogodilo slučajno ili ipak ima neke veze s padom zrakoplova.

Dinko Vodanović: 'Ne bih isključio čak ni terorizam'

Bivši hrvatski glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović u utorak je sa zanimanjem pratio pristizanje novih informacija o nesreći A320 u Južnoj Francuskoj.

Rekao nam je kako je izuzetno iznenađen i zbunjen prvim vijestima.

- Naravno da je rano bilo što reći o mogućim uzrocima. No, prve informacije s terena su vrlo nelogične. Nije jasno zašto je pilot odlučio naglo smanjiti visinu leta s jedanaest na svega dvije tisuće metara.

O tome je izvijestio kontrolni toranj, nakog čega se više nije javljao. Sve to zajedno nema smisla, jer takav zrakoplov i uz otkazivanje motora može dosta dugo letjeti, tako da će biti stvarno zanimljivo vidjeti što se doista dogodilo. Osobno, ne bih isključio mogućnost terorizma - rekao nam je Vodanović. (Tomislav Kukec)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. rujan 2024 14:42