FRANCUSKA ISTRAGA

KONAČNO IZVJEŠĆE O ZABIJANJU AIRBUSA U ALPE 'Kopilot je umjesto u kokpitu trebao biti na psihijatriji, a doktori to nikome nisu javili'

BEA je u završnom izvješću izdala i dvije preporuke o sigurnosti
 Reuters

Francuski stručnjaci za civilno zrakoplovstvo u nedjelju su preporučili jačanje liječničkih kontrola pilota, uključivo i psihijatrijska vještačenja, u završnom izvješću o katastrofi zrakoplova Germanwingsa koji je kopilot zabio u francuske Alpe prije gotovo godinu dana pri čemu je poginulo 150 ljudi.

Stručnjaci francuskog Ureda za istrage i analize (BEA) na konferenciji za novinare u Bourgetu nedaleko Pariza definitivno su potvrdili da je nesreću namjerno izazvao kopilot koji je patio od psihičkih problema.

BEA naglašava u izvješću da je jedan liječnik dva tjedna prije nesreće kazao da bi kopilot Andreas Lubitz trebao biti podvrgnut bolničkom tretmanu. Lubitz je počeo pokazivati simptome depresije u prosincu 2014. i konzultirao je nekoliko liječnika tijekom mjeseca koji su uslijedili, ali nijedan od njih nije obavijestio zrakoplovne vlasti ni njegovog poslodavca, kaže BEA.

BEA je u završnom izvješću izdala i dvije preporuke o sigurnosti koje kažu da bi liječnici morali izvijestiti vlasti o zdravstvenom stanju pilota, a da bi piloti morali prolaziti redovite preglede kada se nalaze na tretmanu antidepresivima.

Dana 24. ožujka prošle godine Andreas Lubitz, kopilot na letu Germanwingsa Barcelona-Duesseldorf iskoristio je nenazočnost pilota u kabini kako bi zabio avion u planinu, pola sata nakon uzlijetanja. Avion u kojem je bilo 144 putnika i šest članova posade zabio se potom u francuske Alpe i svi na letu su poginuli. Čitav slučaj postavio je nova pitanja o sigurnosti zračnog prometa.

Europska agencija za zračnu sigurnost (EASA) već je preporučila stalnu nazočnost dvije osobe u pilotskoj kabini tijekom čitavog leta. Međutim, ta mjera, koju na dobrovoljnoj bazi uvelike koriste europske zrakoplovne kompanije od te nesreće, nema jednoglasnu potporu. Njemački sindikat pilota kaže da sa sobom nosi rizike koji su veći od onog što se time dobija.

Istraga crnih kutija nakon nesreće pokazala je da se kopilot našao sam u pilotskoj kabini i odbio otvoriti vrata, unatoč višekratnim zahtjevima posade i jakim udarcima po vratima.

Povodom prve obljetnice nesreće, većina obitelji poginulih trebala bi se okupiti 23. ožujka u Marseilleu te dan nakon toga posjetiti mjesto nesreće u kojoj je poginulo najviše Nijemaca i Španjolaca, prvih 72 a drugih 50.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:22