ISTRAŽIVANJE

KATASTROFALNI REZULTATI NA PISA TESTOVIMA U BiH 'Svaki drugi 15-godišnjak je funkcionalno nepismen, ne zna pojasniti ni osnovne prirodne fenomene'

 
 Emica Elvedji / CROPIX

Bosna i Hercegovina zauzela je 62. mjesto među 79 zemalja u obrazovnom istraživanju PISA-e, a svaki drugi petnaestogodišnjak u toj zemlji je 'funkcionalno nepismen', obavljeno je u utorak.

"Svaki drugi petnaestogodišnjak u BiH ne može funkcionirati u oblasti matematike, prirodnih znanosti i čitanja ni u školskom sustavu, niti u privatnom okruženju, kao ni u nastavku školovanja", rekla je pomoćnica direktorice Agencije za predškolsko, osnovno i srednjoškolsko obrazovanje Žaneta Džumhur.

Pojasnila je kako petnaestogodišnjaci u BiH imaju loše rezultate iz čitalačke pismenosti, što se odražava i na pismenost iz prirodnih znanosti, te dovodi do toga da učenici osnovne prirodne fenomene ne znaju pojasniti, niti znaju zašto se oni događaju.

Po njezinim riječima od BiH je iz ove regije lošije samo Kosovo i Sjeverna Makedonija, dok je Albanija ispred BiH.

Ravnateljica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH Maja Stojkić rekla je da su rezultate PISA istraživanja već predstavili nadležnim ministrima obrazovanja koji su iskazali volju i spremnost za reformama.

"Najvažnije je da nakon 25 godina prestanemo tražiti krivce i usmjerimo se na poboljšanje obrazovanja", pojasnila je Stojkić.

Sudjelovanje u PISA projektu u BiH je financiran sredstvima Europske unije u iznosu od 194.000 eura.

Voditelj Izaslanstva Europske unije u BiH i posebni predstavnik unije za BiH rekao je da su rezultati istraživanja "poziv na djelovanje".

Veleposlanik Johann Sattler naglasio je da obrazovanje ima glavnu ulogu u zemljama u tranziciji jer im pomaže da izgrade demokratsku kulturu i doprinesu razvoju i napretku.

"Dalje iseljavanje mladih iz zemlje može se usporiti ako učenici dobiju učinkovit školski sustav koji je usporediv, priznat i lako prilagodljiv na međunarodnoj razini", rekao je austrijski diplomat na čelu EU u BiH.

PISA (Programme for International Student Assessment), odnosno Međunarodni program za ispitivanje znanja i vještina učenika, najveće je svjetsko obrazovno istraživanje koje Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) provodi od 2000. godine u zemljama članicama OECD-a i partnerskim zemljama s ciljem prikupljanja međunarodno usporedivih podataka o kvaliteti, učinkovitosti i pravednosti obrazovnih sustava.

Sudjelovalo je 79 zemalja, a testirano je ukupno 600 tisuća učenika, koji predstavljaju oko 32 milijuna petnaestogodišnjih učenika u zemljama sudionicama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:47