SANKCIJE NA DJELU

Isporuka tisuća VW-a, Porschea i Audija Europi kasnit će mjesecima, ovo će biti golem šamar SAD-a Njemačkoj!

Bundesbanka najavljuje ulazak Njemačke u tehničku recesiju, Bloomberg tvrdi da su dani Njemačke kao industrijske velesile odbrojani

Bloomberg upravo objavljuje analizu s naslovom Dani Njemačke kao industrijske velesile su odbrojani

 JAN WOITAS/DPA/dpa Picture-Alliance via AFP

Politika međunarodnih sankcija koje provode Sjedinjene Države sve češće doima kao kontraproduktivna, pogotovo kad je u pitanju odnos sa saveznicima među zapadnim liberalnim demokracijama. Tisuće VW-a, Audija, Bentleya i Porschea zadržani su u američkim lukama zbog informacije da je jedan mali dio u tim vozilima proizveden zahvaljujući prisilnom radu u kineskoj pokrajini Xinjiang. Isporuka europskih vozila kasnit će mjesecima.

Prema interpretaciji Wall Street Journala raste pritisak na VW da izađe iz joint venture biznisa Kini u jednoj od spornih kineskih pokrajina. VW poručuje kako je sporan mali dio, ali se radi o velikom broju vozila kojima treba popravak te potom organizacija nove isporuke američkim prodajnim zastupnicima. „Zaista se trudimo, ali ovo pokazuje koliko je zahtjevno doista znati što se sve zbiva u lancima dobave“.

Američki su analitičari i prije ovoga slučaja počeli primjećivati kako Sjedinjene Države ne govore samo američkim građanima i korporacijama što smiju ili ne smiju, nego i ostatku svijeta, i to s vrlo niskom razinom razumijevanja za situaciju u kojoj se nalaze njihovi najvažniji saveznici u globalnom geopolitičkom sukobu. Svako dodatno usporavanje dodatno je, naime, osjetljivo za Njemačku. Bloomberg upravo objavljuje analizu s naslovom Dani Njemačke kao industrijske velesile su odbrojani. Jučer je pak Bundesbanka prognozirala da će se njemačka ekonomija nastaviti smanjivati do kraja prvog kvartala. Drugim riječima, prognozom drugog uzastopnog kvartala pada ekonomskog pada njemačka centralna banka najavljuje tehničku recesiju u najvećoj europskoj ekonomiji. Ministar ekonomije Njemačke, Robert Habeck, smanjio je pak očekivanje rasta u 2024. godine s 1,3 na 0,2 posto.

image

Bloomberg upravo objavljuje analizu s naslovom Dani Njemačke kao industrijske velesile su odbrojani

JAN WOITAS/DPA/dpa Picture-Alliance via AFP

Najmanje što u ovim trenucima treba Njemačkoj je jačanje pritiska na njihovu izvoznu industriju, donedavno kičmu njemačkog i europskog gospodarstva. Financial Times prenosi i interpretira pesimistične prognoze Bundesbanka: „Inozemna potražnja za njemačkom industrijskom robom ‘nedavno je značajno opala‘, dodaje se, dok su potrošači u zemlji ‘vjerojatno još uvijek oprezni u pogledu potrošnje‘, a viši troškovi zaduživanja ‘vjerojatno će nastaviti usporavati ulaganja‘.“

Cijeli niz giganata njemačke industrijske proizvodnje nalazi se pod specifičnim pritiscima, uključujući one iz različitih američkih sankcijskih mehanizama. WSJ primjećuje kako i BASF ubrzava svoje planove za evakuaciju biznisa iz sporne kineske regije Xinjiang zbog toga jer tamošnja proizvodnja ima previsok ugljični otisak, dok su im partneri uključeni u neki oblik kršenja ljudskih prava. Međutim, paradoks situacije u tome je što BASF uopće ne namjerava napustiti Kinu, nego, upravo suprotno, drastično povećati opseg poslovanja u gospodarstvu koje je davno veličinom preteklo američko. Do 2030. BASF namjerava u Kinu investirati oko 10 milijardi eura. Od toga će imati višestruke koristi jer će tako značajno smanjiti svoj skupi ugljični otisak u Njemačkoj, gdje trpi i izrazito visoke troškove energije u proizvodnji.

image

Američki predsjednik Joe Biden nastavlja s politikom trgovinskih zapreka koju je otpočeo Donald Trump, iako se ta politika pokazuje kotraproduktivnom

Saul Loeb/Afp

U sličnoj situaciji je i veliki njemački VW. Oni su u Kini realizirali oko 35 posto svoje ukupne prodaje te ne planiraju povlačenje.

"Paradoksalno, Kina je pobjednik Trumpova trgovinskog rata", rekao je Jürgen Matthes, voditelj međunarodne ekonomske politike pri Njemačkom ekonomskom institutu, neovisnom think tanku. "Imala je koristi u obliku dodatnih ulaganja, dok je Njemačka snosila troškove", piše WSJ, koji prenosi i američku političku lekciju Nijemcima:

"Mjesecima sam govorio da tvrtke koje uvoze automobile u Sjedinjene Države moraju znati podrijetlo svake komponente u vozilu", rekao je senator Ron Wyden (D., Ore.), čelnik Senatskog odbora za financije.

Sjedinjene Države zabranjuju uvoz svih proizvoda napravljenih uz pomoć prisilnog rada u kineskoj Xinjiang regiji i drugim područjima Kine od 2021. godine, kako bi spriječile prisilni rad Ujgura. Temeljem Akta o prevenciji prisilnog rada Ujgura zaustavljen je uvoz oko tisuću VW-a, Audija, Bentleya… u Sjedinjene Države, zbog jednog malo dijela. Najčudnija rečenica u izvještaju Financial Timesa o problemu s uvozom europskih automobila u Sjedinjene Države glasi: „Ne može se potvrditi je li dio u pitanju proizveden u regiji Xinjiang“.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 23:49