Početkom prosinca je Mark Hamlet počastio svoju svekrvu i svekra izletom u lokalni pub u sjevernoj Engleskoj. Kako bi zabilježio trenutak, podijelio je fotografiju starijeg para na Facebooku, šaljivo govoreći da ih mora "smjestiti u krevet". "Ne tražim ništa ludo", napisao je. Gotovo istog trenutka ljubazni su stranci iz cijele Britanije počeli slati vino, pivo i sokove za njihov stol u pubu George Inn u blizini Stoke-on-Trenta. Velikodušnost je postala toliko velika da je Hamlet morao podijeliti višak pića po pubu.
Hamlet je postao sudionik igre opijanja koja je zaludila Ujedinjenu Kraljevinu i ističe se kao jedan od najsimpatičnijih svjetskih nacionalnih trendova u posljednje vrijeme. Ova jedinstvena igra uključuje neznance koji kupuju pića jedni drugima iz dobre volje i nade da će dobiti besplatno piće kada sami posjete pub.
Fenomen je omogućila neobična značajka u aplikaciji JD Wetherspoon, najvećeg britanskog lanca pubova, kolokvijalno poznatog kao "Spoons". Aplikacija omogućava korisnicima da ručno unesu svoju lokaciju, a zatim i online naručivanje pića za bilo koji stol u bilo kojem Spoons pubu diljem Ujedinjene Kraljevine
Evo kako se igra odvija: pojedinci koji traže besplatno piće šalju fotografije svojih lica, zajedno s imenom puba, brojem stola i molbom za piće, na Facebook stranicu pod nazivom "Wetherspoons The Game!". Tim od 22 volontera moderatora marljivo provjerava objave igrača, odabirući nekoliko desetaka dobitnika svake večeri. Zatim se objavljuju slike pobjednika, što često rezultira rundom besplatnih pića. Moderatori često moraju intervenirati kako bi zaustavili postove kada se naruči previše pića.
Chris Illman, 42-godišnji tvorac igre, prvotno ju je osmislio kao aktivnost za podizanje raspoloženja među prijateljima prije šest godina. Kako se igra širila i stjecala popularnost, Illman sada nadzire dvije Facebook grupe, jednu javnu i jednu privatnu, s više od pola milijuna članova.
Igra je omogućila Wetherspoonsu procijenjenu zaradu od milijun funti, prema Illmanovim riječima. Tim Martin, osnivač lanca pubova, koji bi uskoro trebao biti proglašen vitezom za "usluge ugostiteljstvu i kulturi", odbio je komentirati fenomen u medijima. Lanac se povukao s društvenih mreža 2018., djelomično jer se Martin zabrinuo da ljudi provode previše vremena na Facebooku.
Tradicija kupovanja pića za društvo u pubu, uz očekivanje uzvraćanja, duboko je ukorijenjena u britanskoj kulturi, što omogućava napredak igre i pozitivan utjecaj. Facebook stranica je puna objava pojedinaca koji traže piće iz raznih razloga. Jedni dijele osobne teškoće, a drugi slave životne događaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....