DIETRICH MATESCHITZ

Gazda Red Bulla slovenskih korijena bio je neženja, imao je sina, a ideju koja mu je donijela bogatstvo dobio je u avionu

Njegovo nasljeđe, energetsko piće Red Bull,nastalo je tako što je sklopio partnerstvo s tajlandskim biznismenom

Dietrich Mateschitz

 Robert Michael/Afp

Austrijski milijarder Dietrich Mateschitz, suosnivač austrijske tvrtke za energetska pića Red Bull, koji je kasnije postao veliki investitor u profesionalni sport, preminuo je u 79. godini nakon borbe s teškom bolesti.

Kako smo ranije pisali, Dietrich je rođen 1944. u mirnoj štajerskoj općini Sankt Marein im Mürztal. Obitelj njegove majke je iz Štajerske, a očeva iz Maribora, zbog čega ga i Slovenci svojataju. Deutsche Welle je pisao da ima rodbinu na zadarskom području, a on sam za sebe tvrdi da je "kozmopolitski Štajerac". Dok je još bio mali, njegovi roditelji, koji su oboje radili kao učitelji u osnovnoj školi, rastali su se pa je Mateschitza odgajala majka.

image

Dietrich Mateschitz

Erwin Scheriau/Afp

Dietrich Mateschitz, kojeg su zvali ‘Didi‘, studirao je ekonomiju u Beču. Nakon studija, zaposlio se u tvrtki Unilever, ali je brzo postigao poslovni uspjeh te kasnije postao direktor marketinga njemačke kozmetičke tvrtke Blendax, kompanije koja proizvodi zubnu pastu, a koju će kasnije kupiti Procter&Gamble.

Budući da je radio kao marketinški stručnjak, često je letio zrakoplovom zbog poslovnih putovanja. Na jednom putovanju na Tajland probao je lokalno energetsko piće Krating Daeng (crveni bik) i oduševio se što mu ono pomaže u liječenju jet laga. Tako se rodila ideja o vlastitom energetskom piću.

Njegovo nasljeđe, energetsko piće Red Bull, nastalo je tako što je sklopio partnerstvo s tajlandskim biznismenom Chaleom Yoovidhyom. Njih su dvojica osnovali Red Bull 1984. godine, a brend je polako, ali sigurno osvojio i zapadnjačke okusne pupoljke.

image

Dietrich Mateschitz

Erwin Scheriau/Afp

Danas Red Bull zapošljava više od 13 tisuća ljudi u 172 zemlje i prodaje gotovo 10 milijardi limenki godišnje, ostvarujući promet od oko 8 milijardi eura.

Kao marketinški stručnjak, Mateschitz je bio ospjednut imidžom svoje marke, masivno je ulagao u nju i pokušavao je ojačati sponzoriranjem sportova, što je potaknulo komercijalni uspjeh.

Osim angažmana u Formuli 1, Red Bull je 2005. godine kupio nogometni klub austrijskog grada Salzburga, zatim Leipziga u Njemačkoj, koji je zahvaljujući ulaganju tvrtke postao jedan od vodećih klubova Bundeslige.

U svom nastojanju da stvori događaj, ali kontrolira poruku, Mateschitz je također osnovao Media House u Austriji 2007. godine, pružajući različitu digitalnu zabavu i tisuće sati slika zainteresiranim emiterima. Iskoristio je svoje bogatstvo kako bi kupio otok Laucala na Fidžiju uz još nekoliko nekretnina u rodnoj Austriji.

Iza scene

Godine 2021. austrijski časopis Dossier objavio je istraživanje o lobiranju Red Bulla koje je imalo za cilj prigušiti kritike da energetska pića u prevelikim količinama mogu biti štetna za zdravlje.

O Mateschitzovu privatnom životu također se vrlo malo zna. Poznat po ležernom odijevanju, po mogućnosti u trapericama i sa sunčanim naočalama na licu, rijetko je davao intervjue novinarima i uspio je svoj privatni život zadržati po strani.

image

Dietrich Mateschitz

Frederic Le Floc H/Afp/Profimedia/Frederic Le Floc H/afp/profimedia

U rijetkom intervjuu za austrijski Kleine Zeitung iz 2017., milijarder je kritizirao nedostatak kontrole nad migracijom u Europi, što je izazvalo oštru reakciju onih koji zagovaraju otvorene granice.

Njegovi mediji, posebice njegova Servus TV, također su kritizirani zbog pristranog izvještavanja, posebice zbog trivijaliziranja pandemije covida-19.

Zanimljivo je i da se Mateschitz nikada nije ženio. Njegov sin, Mark Mateschitz, rođen je 1993. godine i to je manje više to što se zna o njegovu privatnom životu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 07:33