SKANDAL U AUSTRALIJI

Facebook opet na udaru: Dozvoljava oglašavanje kockanja i alkohola 13-godišnjacima

Za samo 3 dolara Facebook je dozvolio njihovom "Ozzie news networku" da plasiraju oglase maloljetnicima
Ilustracija / Facebook
 Christophe Simon/AFP

Facebook dozvoljava kompanijama da svojim reklamama za kockanje, gubitak kilograma i alkohol dopru do mladih od 13 do 17 godina starosti, prenosi britanski Guardian.

Dokazala je to organizacija Reset Australia kojoj je cilj bio istražiti Facebookovu politiku oglašavanja. Za samo 3 dolara Facebook je dozvolio njihovom "Ozzie news networku" da plasiraju oglase maloljetnicima, bez obzira što je bila riječ o sadržajima neprikladnim za mlađe od 18 godina. Facebookov Ads Manager ponudio im je mogućnost oglašavanja među 740.000 australske djece u dobi između 13 i 17 godina.

Utvrdili su da im je dozvoljeno plasirati oglase koji ne bi smjeli biti vidljivi mlađima od 18: one za alkohol, duhan i e-cigarete, kockanje, ekstremni gubitak kilograma, brzu hranu i online upoznavanje. Facebook nudi plasiranje oglasa skupinama koje su već iskazale interes za neku vrstu proizvoda. Tako je, piše Guardian, Facebook ponudio australskim aktivistima da će im osigurati vidljivost kod 52.000 australskih tinejdžera zainteresiranih za alkohol po cijeni od 3,03 dolara, dok je pristup tinejdžerima zainteresiranim za kockanje (njih 14.000) koštao 11,24 dolara. Oglašavanje među manje od 1000 tinejdžera zainteresiranih za cigarete ili elektroničke cigarete koštalo bi između 138,50 i 210,97 dolara.

Oglasi ipak nisu poslani.

Organizacija Reset Australija je nakon tog eksperimenta pozvala australsku vladu da regulira kako bi se smjeli koristiti podaci koje društvene mreže prikupe o mladim ljudima. "Čini se da Facebook koristi podatke tinejdžera na isti način kao i podatke odraslih", kaže Chris Cooper, izvršni direktor tvrtke Reset Australia. Treba li 13-godišnjakinja koja u profilu ističe da je "single" dobiti priliku da vidi oglas za upoznavanje sa sredovječnim muškarcima? Treba li petnaestogodišnjak vidjeti oglase za koktele ili kockanje? Facebook se brani da oglase nisu objavili, te da im je pravilo da pregledaju svaki oglas prije objavljivanja i provjere je li u skladu sa zakonom određene zemlje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 02:10