PUKLO NA ALKOHOLU

Eskalirao ‘tihi rat‘ Pekinga i Bruxellesa, u Kini gube živce: ‘Znamo što ste napravili s konjakom u našoj zemlji!‘

Istraga europska proizvođača alkoholnih pića koju će Kina pokrenuti dodatno će narušiti već načete odnose između Unije i Kine

Emmanuel Macron i Xi Jinping popili su vino kada su se 2019. susreli na Kineskom međunarodnom sajmu izvoznika u Šangaju

 Ludovic Marin/AFP

Kina je u petak objavila da će istražiti plasiraju li europski proizvođači alkoholnih pića svoje proizvode na njezino tržište po dampinškim cijenama, piše Politico.

Peking je tim potezom otkrio da nije zadovoljan asertivnošću koju Europska unija pokazuje kada je riječ o trgovini s Kinom.

Vlada francuskog predsjednika Emmanuela Macrona snažno je podržala antisubvencijski ispitni postupak o uvozu električnih vozila na baterije iz Kine koji je Unije pokrenula početkom listopada 2023. godine te uspostavila režim subvencija za električna vozila koji prednost daje francuskim proizvođačima, a isključuje vozila proizvedena u Kini.

Bruxelles je postupak pokrenuo jer je htio doznati jesu kineski proizvođači električnih vozila profitirali od nepoštenih subvencija Vlade Kine. Sve upućuje na to da je istraga europskih alkoholnih pića koju će Kina pokrenuti reakcija na taj ispitni postupak.

- EU je tijekom posljednjih nekoliko mjeseci otvorio par slučajeva: antidampinški postupak o biodizelu i dizalicama. Kina pritišće poznate francuske proizvođače brendija da Elizejskoj palači kažu da se Unija treba paziti - rekao je odvjetnik Laurent Ruessmann, partner u multinacionalnom odvjetničkom društvu Fieldfisher.

Istraga europska proizvođača alkoholnih pića koju će Kina pokrenuti dodatno će narušiti već načete odnose između Unije i Kine. Da u odnosu Pekinga i Bruxellesa nešto ne štima postalo je jasno kada je samit EU-Kina koji se održao u prosincu 2023. završio bez značajnijih ishoda.

Kineska će istraga susret belgijskog premijera Alexandera De Crooa i kineskog predsjednika Xija Jinpinga koji bi se trebao dogoditi idućeg tjedna u petak učiniti još napetijim.

Bloomberg smatra da će se kineski istražitelji fokusirati na konjak, Armagnac (vrsta brendija) i druge brendije - 1,57 milijardi dolara vrijedan biznis kojim se bave konglomerati poput Remy Martina i Hennessyja.

Ministarstvo gospodarstva Kine nije reklo koje će zemlje i proizvođači biti predmeti istrage, ali je reklo da će se fokusirati na alkoholna pića koja se prave od destiliranog vina koje se proizvodi u Europskoj uniji. To znači da će se uglavnom baviti francuskim brendijima.

Europska alkoholna pića poput irskog viskija, nizozemskog džina, mađarska voćna rakija i šljivovica neće biti obuhvaćena istragom jer se ne prave od destiliranog vina.

Od svih alkoholnih pića koja je Kina uvezla 2022. godine, 37,2 posto otpada na francuska pića, rekla je kineska konzultantska tvrtka Daxue Consulting. Usporedbe radi, na britanska pića ne otpada ni 10 posto, a Velika je Britanija drugi najveći izvoznik alkoholnih pića na kinesko tržište. Što se tiče brendija koji je Kina uvezla 2022., 99 posto otpada na francuske proizvođače.

Viša analitičarka Instituta Adarga Research Francesca Ghiretti drži da su podrška koju je Francuska dala Bruxellesovom antisubvencijskom ispitnom postupku o uvozu električnih vozila na baterije iz Kine i kineska istraga francuskih alkoholnih pića definitivno povezane. Ghiretti kaže da je potez koji je Peking povukao neobičan jer su Francuska i Kina uspjele izgraditi prilično lijep odnos.

Ministarstvo gospodarstva Kine reklo je da će istraga europskih alkoholnih pića trajati godinu dana.

Peking je rekao da je proizvodnju električnih vozila na baterije uspio povećati zahvaljujući pomnom planiranju i industrijskim inovacijama, a ne subvencijama. Kineski proizvođač električnih automobila BYD nedavno je prešišao američkog proizvođača Teslu te postao najveći svjetski proizvođač električnih automobila.

Odvjetnik Laurent Ruessmann smatra da je kineska istraga europskih proizvođača alkoholnih pića reakcija na asertivnost EU na svim poljima. Dodao je da smatra da je pokrenuta prekasno da bi bila reakcija na ispitni postupak o uvozu električnih vozila na baterije iz Kine.

- Kad je Europska komisija 2012. i 2013. pokrenula istragu o solarnim panelima, Kina je reagirala iste sekunde - rekao je Ruessmann.

U Bruxelleskim se hodnicima šuška da će Unija pokrenuti istrage kineskih proizvođača vjetroelektrana i solarnih panela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 21:28