Medijske kompanije koje pokrivaju zbivanja u Bruxellesu suočene su s problemom da se moraju prilagoditi stvarnostima 21.stoljeća, upozorava Aidan White, dugogodišnji borac za novinarske slobode i glavni tajnik Međunarodnog udruženja novinara od 1987.godine do travnja ove godine, javlja DW-World.de .
White je naglasio kako je s jedne strane digitalna revolucija otvorila prostor za slobodu izražavanja, ali je isto tako dovela do novih, ozbiljnih izazova za medije. Posebice prijelaz reklama na internet u odnosu na postupno spajanje print i audiovizualnih medija „u potpunosti potiskuje tradicionalnu medijsku industriju“, kaže White.
Kao rezultat, kapaciteti medija koji se bave vijestima, posebice dnevne novine, teško su pogođene u svojim nastojanjima za preživljavanje i pitanju profitabilnog rada. Broj prodanih primjeraka dnevnih novina u stalnom je padu i to se bilježi već čitav niz godina. „Nalazimo se dakle u razdoblju tranzicije, i oko toga nema sumnje“, naglašava White.
On je podvukao kako ovakva « tranzicija » najavljuje zatvaranje « na stotine ako ne i na tisuće naslova » u Europi i Sjevernoj Americi, zatim još više otpuštanja i nesigurno zaspošljavanje novinara kao slobodnjaka, kao i smanjena ulaganja u trening, investigativno novinarstvo i dopisnike u inozemstvu.
Sve to dovodi, ili je već dovelo, kako navode brojni primjeri i u javnim medijima, do pada kvalitete novinarstva i programa, dolazi do sve više senzacionalizma i površnog pokrivanja vrlo složenih tema.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....