SVE ZBOG POTRESA 2011.

BUDI SE OPASNI VULKAN FUJI? 'Miran je već 300 godina, ali ispod njega se nakupilo toliko magme da je stanje sada kritično'

IZU, JAPAN - APRIL 09: A scene depicting Mount Fuji and the surrounding landscape on April 9, 2012 in Izu, Japan. (Photo by Adam Pretty/Getty Images)
 Adam Pretty/Getty Images / 2012 Getty Images

Prije tri i pol godine Japan je pogodio razorni potres magnitude 9, što je ujedno i najsnažnije podrhtavanje tla u povijesti te zemlje, a za sobom je ostavio strahovite posljedice. Zajedno s tsunamijem ubio je više od 15,000 ljudi i uzrokovao 25,5 milijardi eura materijalne štete.

Razorno podrhtavanje tla uzrokovalo je tektonske poremećaje ispod vulkanske planine Fuji, najvišeg vrha u Japanu, a znanstvenici strahuju da bi Japan u skoroj budućnosti mogla zadesiti erupcija vulkana slična zadnjoj, koja se dogodila davne 1707. godine.

Ta erupcija bila je najveća od svih prethodnih. Prekrila je Tokio, koji se tada zvao Edo, pepelom i stvorila veliki novi krater na istočnoj strani. Erupcija Fujija 1707. godine prouzročila je smrt oko 20 tisuća ljudi.

Toj je erupciji prethodio potres magnitude 8.7, koji je potresao Japan 49 dana ranije.

Najnovije istraživanje japanskih znanstvenika provedeno u suradnji s njihovim kolegama s Instituta u Grenobleu i Instituta za globalnu fiziku u Parizu objavljeno je u časopisu Science. Ono objašnjava na koji način potresi utječu na vulkane te daje zaključje koji bi trebali pomoći u smanjivanju posljedica masivnih vulkanskih erupcija diljem svijeta.

Keystone
27th December 1956: An American F9F-6P Cougar fighter plane flies over the magnificent sacred volcano of Japan, Mount Fujiyama. (Photo by Keystone/Getty Images)

- Naše istraživanje nije pokazalo da će sigurno doći do erupcije vulkana, ali upućuje na to da je stanje na vulkanskoj planini Fuji krajnje ozbiljno, rekao je dr. Florent Brenguier.

Znanstvenici su analizom seizmičkih podataka o potresu 2011. po prvi puta došli do zaključka podrhtavanja tla nisu bila najjača u regijama gdje su puknuća u Zemljinoj kori najveća.

Locirali su najveća puknuća upravo ispod planine Fuji, a vjeruje se da je to zbog tekuće magme i vrele vode zarobljene ispod vulkana.

Dr. Brenguier također otkriva da je istraživanje pokazalo da se može očekivati novi potres u blizini planine Fuji.

- U radijusu od 100 kilometara od svete planine očekuje se novi potres. Ako opet bude razoran, povećat će se rizik od erupcije vulkana Fuji.

Znanstvenici pak ističu da zasad nema potrebe za evakuacijom građana, no upozoravaju da je rizik veći nego prije potresa te da svi moraju biti na oprezu.

Koichi Kamoshida / 2008 Getty Images