NEKROFILSKA UMJETNOST

BIZARNA IZLOŽBA Na vječnom počinku u Armanijevu odijelu - uz kavijar i šampanjac

Ruski fotograf Denis Tarasov na elitnim je grobljima bilježio bizarnu nekrofilsku umjetnost

Kako je u Rusiji sve veliko i fascinantno za zapadnjake, tako se i tamošnja groblja za VIP klijentelu ubrajaju u bizarnosti koje zadivljuju. Faraonski nadgrobni spomenici mafijaških bossova, švercera, gangstera ili novih skorojevića odražavaju sliku mistične, nedokučive i dekadentne postkomunističke Rusije i smrt kao dio brzog života u kojemu je trebalo nadoknaditi svu oskudicu prijašnjeg režima. Ta nova bizarna i ekstravagantna nekrofilska umjetnost, koja je zavladala ruskim grobljima, zadivljuje.

Optužbe za amoralnost

Veliki spomenici od crnog mramora hiperrealistički prikazuju pokojnika u prirodnoj, a neki i u nadnaravnoj veličini, uz neka njegova materijalistička postignuća, pokazuju bogat, sit i bonvivanski stil života - pokojnik u Armanijevu odijelu, bundi ili hollywoodskoj haljini, za bogatom trpezom uz obvezatni šampanjac, kavijar i pečenku, a iza njih najnovija marka Mercedesa ili nekog drugog blistavog automobila.

Istaknuti ruski fotograf Denis Tarasov (42) u prestižnoj londonskoj galeriji Saatchi izložio je seriju fotografija tih bizarnih nadgrobnih spomenika koje je slikao na elitnim dijelovima groblja u uralskom gradu Jekaterinburgu te ukrajinskom industrijskom gradu Dnjepropetrovsku. Ti spomenici pokazuju određeni kult kriminalne romantike te navade i raskalašenost novih ruskih bogataša.

Tarasov je u Rusiji optužen za amoralnost i ekstremizam zbog serije fotografija koje pokazuju neke kozačke navade (Kozaci su u današnjoj Rusiji predvodnici patriotsko-ultrakonzervativnih stavova). Naime, njegova izložba o militarističkim kozačkim zabavama za djecu izazvala je u nekim ruskim krugovima zgražanje zbog onoga što prikazuju.

Uvid u ‘rusku dušu’

Od njega je zatraženo da ukloni fotografije na kojima se vidi kako pravoslavni svećenik puca iz puške ili dječak u uniformi koji drži pištolj u ustima. Iako je imao okapanja s umjetničkom birokracijom, Tarasova su u zaštitu uzeli sami Kozaci koji su bili zadovoljni time kako je on prikazao njihov način života i njihov “novi patriotizam”.

“Rusiju teško shvaćamo, a ova izložba pomoći će nam da pokušamo proniknuti u rusku dušu i nove navade postsovjetskih Rusa”, zapisao je jedan od posjetitelja izložbe koja će u Londonu biti otvorena do sredine ožujka 2014. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:51