SEZONA PRED VRATIMA

Poražavajući rezultati: Hrvatski trgovci tek treći u regiji po kvaliteti usluge! Najbolji su Slovenci

Djelatnici u turizmu i ugostiteljstvu, od kojeg mnogo očekujemo, po kvaliteti usluge smjestili su se na predzadnje mjesto, netom prije supermarketa
 Arhiva EPH

Slovenski prodavači najbolji su po kvaliteti usluge u regiji, dok je Hrvatska na trećem mjestu, nakon Makedonije, a najslabiji su trgovci u Bosni i Hercegovini, pokazuje istraživanje agencije za mystery shopping Heraklea provedeno tijekom svibnja.

Herakleini »tajni kupci« treću godinu zaredom posjetili su 960 autosalona, turističko-ugostiteljskih objekata, banaka, trgovina, prodajnih mjesta telekomunikacijskih poduzeća, benzinskih postaja, supermarketa te uslužnih objekata u u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Bugarskoj. Ocjenjivali su pet elemenata usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvalu na posjetu, prema akronimu engleske riječi GUEST (gost) - Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Po treći put zaredom, najslabija kvaliteta usluge zabilježena je u Bosni i Hercegovini, dok su Slovenci ponovili rezultat iz prethodnog istraživanja, osvojivši prvo mjesto. Hrvatska je na trećem mjestu, iza drugoplasirane Makedonije.

Od elemenata dobre usluge, djelatnici u zemljama regije najviše su pozdravljali svoje kupce – činili su to u 82 posto slučajeva. No, svega je 40 posto djelatnika ponudilo dodatni proizvod.

Kao najbolje, istaknule su se uslužne djelatnosti (kozmetičari, frizeri, pedikeri) gdje su djelatnici poštivali sve elemente dobre usluge, zatim slijede autosaloni, a na posljednjem mjestu su supermarketi.

Slovenija je imala najbolje rezultate u tri kategorije - pozdrav, nuđenje dodatnih proizvoda i zahvala. U preostale dvije (analiza kupčevih potreba i poznavanje proizvoda) najbolja je bila Makedonija.

Kupce su najmanje pozdravljali djelatnici trgovina u Crnoj Gori, najmanje su im zahvaljivali djelatnici u Bugarskoj, dok su djelatnici u Bosni i Hercegovini najslabije ispitali potrebe kupaca, prezentirali im proizvod te nudili dodatni proizvod.

U Hrvatskoj, najboljima su se pokazali djelatnici na prodajnim mjestima telekomunikacijskih tvrtki, dok su u supermarketima bili najslabiji.

Djelatnici u turizmu i ugostiteljstvu, od kojeg mnogo očekujemo, po kvaliteti usluge smjestili su se na predzadnje mjesto, netom prije supermarketa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 15:55