Mnogo je toga bilo prvi put na južnoj ruti Nautičke patrole 2021. Prvi smo put uplovili u Velu Luku, prvi smo put posjetili Lastovo, prvi smo se put spustili niz južnu obalu Mljeta.
Odlučili smo posjetiti Velu Luku jer je ta, dugo najavljivana marina ove sezone napokon prihvatila prve brodove. Nismo mogli odoljeti s obzirom na to da su ovo nakon puno vremena prvi marinski vezovi u ovom dijelu Jadrana. Možda smo malo zbrzali i zato što marina još nije zapravo dovršena. Bit će to tek za dvije godine.
Tada će proraditi nova trajektna luka kako bi marina mogla dobila lukobran te još 45 vezova, pa bi ih ukupno bilo 177. Naša je iskustvena procjena da bi vezova moglo biti i malo više, a posebno da bi murinzi bolje funkcionirali da se više vodilo računa o funkcionalnosti umjesto o atraktivnosti. Ali sve to, uz agilnu direktoricu, nadoknađuju izuzetno spretni i susretljivi mornari.
Odmah će vas upozoriti na nemirno more u marini, koja još nema lukobrana, što ga uzrokuje maestral, koji u ovoj dugačkoj vali puše kao tramontana, kao i na prolaz nekog većeg broda. Također će vas odmah uputiti da marina nema dostatne sanitarije, ali da su svim nautičarima na raspolaganju sve pogodnosti u obližnjem hotelu istog vlasnika: dakle, i sanitarije, i bazen, i welness...
Obnova ACI marine Korčula
Ove godine nismo uplovili u ACI marinu Korčula, ali smo je posjetili s kopna. U toj marini upravo je u tijeku velika obnova koja je započela rekonstrukcijom lukobrana. Budući da marina nije radila punim kapacitetom, nije bila ni prigoda anketirati nautičare. O pet faza obnove cijele marine već smo pisali, pa ćemo ih se samo prisjetiti. Prva faza bila je kupnja autobusnog kolodvora na ulazu u marinu, druga je sanacija lukobrana.
Treća je faza rušenje i gradnja novih objekata za recepciju i ostale potrebe marine. U četvrtoj fazi na mjestu sadašnje zgrade recepcije predviđen je moderan hotel sa 42 sobe i četiri zvjezdice, s trgom za autobusno okretište i stajalište taksija te dvije garaže s više od 300 mjesta, čime bi se riješio i dio problema s parkirališnim prostorom u Korčuli. U posljednjoj bi se fazi suhi vez, dizalica, pralište i servis preselili na prostor između sadašnjeg brodogradilišta i trajektnog pristaništa, gdje je i Prostornim planom Grada Korčule predviđeno mjesto za nautičko-tehnički centar.
Tako je, u plovidbenom smislu, Nautička patrola "zaradila" vrijeme i milje da posjeti mnogim moreplovcima čarterašima s tjednim aranžmanom nedostupno bajkovito Lastovo. Još prije dvije godine dogovarali smo taj posjet s ovdašnjom glavnom čuvaricom Parka prirode Alexandrom Carol Horvat. Fascinira njezino znanje o prirodi Lastova:
"Ovo je otočje zbog svoje udaljenosti važno odmorište i hranilište ptica na njihovu putu preko Jadrana dalje, u Afriku... Na području cijelog otočja zabilježeno je 150 vrsta ptica... Na otočićima istočnog dijela Parka gnijezdi se čak 70 posto hrvatske populacije sredozemnog galeba, a duž cijelog arhipelaga gnijezde se i kaukal i gregula..." Sve do toga da je u brdu Kamenice, na rtu Velje more, otkriven rijetki Kolombatovićev dugouhi šišmiš!
Kao što kaže čuvarica Alexandra, tanka je crta između nautičara i prirode. Upravo udaljenost spašava ovo otočje od devastacije. U špici sezone do Lastova dopre oko 200 nautičara, odnosno njihovih brodova. Čekaju ih ovdje obične i ekološke bove i vezovi ispred zasad jedinog hotela Solitudo, u Pasaduru.
Uskoro će biti novih 400 vezova u uvali Kremena, u Jurjevoj luci gradit će se hotel sa 500 kreveta. Mi smo se na Lastovu ponašali kao pragmatični nautičari. Vrlo smo uspješno nasrnuli na riblji fond. Dobro, za to smo fondu Parka prirode priskrbili 400 kuna. Možda smo u Skrivenoj luci i bacili sidro na polje posidonije... Nismo provjeravali.
No, kada je riječ o Lastovu, ne treba zanemariti još jednu bitnu stvar. To je dugogodišnja prisutnost bivše JNA, što je sada postalo, unatoč velikoj devastaciji, vrlo privlačna turistička atrakcija. Topovske bitnice, radarski objekti, tri vojarne s ukupno 1300 vojnika koji su spavali na smjene... "Atomska komanda" s podzemnim bunkerom u kojem su uređene prostorije za Tita u slučaju nuklearnog rata...
Južna obala otoka Mljeta nije posebno zanimljiva. Najposjećenije mjesto je Odisejeva špilja, ali ne zbog Homerove priče, nego zbog njezine ljepote i atrakcije za kupače, ronioce i skakače sa stijena.
Užici u ACI marini Dubrovnik
I evo nas u Dubrovniku. Nautička kraljica južnog Jadrana - ACI marina Dubrovnik - dočekuje nas sa svojim geslom: Dubrovnik je za užitak! Upravo to nam je priredilo vodstvo ove marine. I ovaj put kao i dosad nešto novo - za užitak. Lani je to bio novi restoran Azzurro oslonjen na domaću i zdravu hranu iz lokalnih OPG-a. Ovaj je put to nešto sasvim novo. Umjesto starog i učmalog bazenskog restorana, tu je sada moderan i ludo privlačan Yacht klub Zephyrus. Ovdje sada možete dobiti stol samo ako imate rezervaciju.
Od jutra je tu DJ, a za stolom možete dobiti doručak kakav poželite - sa svih strana svijeta. Slijedi cijeli dan na sličan način s manjim ili ozbiljnim obrocima: tapasi i nibblesi od hrskavih artičoka, slane srdele, bruschette, "sirove strasti" od morskih delicija, zatim za večeru crni orzotto, morski ježinci s paštom, tuna pršut, tartar, japanski sashimi... da ne nabrajamo dalje. I sve to uz živu milozvučnu glazbu.
Uživali smo u svemu tome zajedno s ljudima koji to rade. I ne zavaravamo se - iza toga stoji smišljen i ozbiljan, ozbiljan rad. A ovo što smo skupa prošli, bila je samo provjera - je li to ono pravo. Jest, ne samo Dubrovnik nego i ACI Dubrovnik sada je za užitak! Na kraju - ACI marina Slano. Nova, moderna, lijepa, mirna i uredna marina. Ovdje nećete naći ni trunku Dubrovnika. To se od nje niti ne očekuje. Upravo je zato mnogi nautičari vole. Posebno obitelji. Već treća strana nautička obitelj ostala je ovdje živjeti na brodu. Ne zbog Slanog, nego zbog ACI marine Slano. I Hrvatske, naravno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....