Kad se ne možeš širiti na more, onda nema druge nego širiti se na kopno. Tako će to sročiti Tomislav Salopek, direktor Mitan Marine, luke otvorene za javni promet, koja se smjestila na izlazu iz Novog Vinodolskog. Mitan će Marina, naime, uskoro biti prvo hrvatsko privezište brodova s jednakim brojem mjesta (vezova) u moru, kao i na kopnu – po 160 – odnosno 320 ukupno.
- Mi se ne možemo širiti na more jer imamo taj brutalni lukobran od 180 metara na izlazu, a ako mislimo jačati naše poslovanje onda to mora biti na kopnu – izlaže plan direktor Salopek.
A kopneni su planovi već ucrtani: prvo, u industrijskoj zoni Novog Vinodolskog do jeseni Mitan će marina podići novu halu, spremište brodova na 330 četvorna metra, odmah uz staru halu. Time, kaže direktor, dolaze do kapaciteta od ukupno 160 brodova koje mogu izvući iz mora, spojiti na tegljač i spremiti pod krov. Drugo, uz šest soba u kojima sada nude smještaj, tik uz more, planiraju izgraditi još šest novih apartmana oko 55 kvadrata veličine te urediti betonsku plažu ispred. Direktor kaže da su i sobe dosad bilježile popunjenost pola-pola, odnosno polovica je gostiju bila iz marine, a polovica vanjskih.
U uvalu Moruskva, gdje se Mitan smjestio, dolazimo iz marine Novi. Prije pet godina, unatoč nevjerici, investitor, inače naftni biznismen, Vanja Špiljak, podigao je ovdje marinu koja opravdano nosi nadimak „mitanska utvrda”. Već po običaju, na gatu nas dočekuju mladi i agilni mornari, među njima 23-godišnji Renato koji ovdje radi tri godine. Tradicija je i zaštitni znak Mitana privezivanje krme marinskim konopcima Liros. Renato ih prebacuje i veže brzinom munje, a onda uskače na brod, provjerava muringe, struja, voda, pita 'jel' sve u redu?'. - Sjajno! - Ako treba još nešto znate gdje nas naći...
Dočekuje nas potom i direktor Tomislav Salopek. Kaže da su, za razliku od lani, svi objekti u marini otvoreni, a obitelj Rakar koja tu drži restoran Marengo – poznatiji u Novom Vinodolskom kao Svemir, Svemir i Svemir (otac, sin i unuk, svi ugostitelji) – rade punom parom: doručak, ručak, večera, fina riblja kuhinja, ali i brza hrana, hamburgeri, pizze, slastice. Ponude ne manjka. S direktorom Salopekom dogovaramo obilazak noviteta: stare i nove hale za spremanje brodova kojom postaju jednako snažna sila na kopnu, kao i na moru. Obje se nalaze u industrijskoj zoni Novog Vinodolskog, desetak minuta vožnje od Mitan marine.
- Naša je ambicija da to bude spremište brodova za cijeli akvatorij, znači, od Kraljevice, Jadranova, Crikvenice, Povila. Nitko drugi nema toliki prostor – priča nam direktor u vožnji.
Dolazimo do plavog skladišta, veličine 300 četvornih metara, na oko 10 tisuća četvornih metara ograđenog prostora, u koji već spremaju oko 80 brodova na zimovanje. To je stara hala. Nepravedan naziv s obzirom na to da je podignuta prije nekoliko godina. Sve je ograđeno visokom ogradom, opasano stablima masline, a dugačka se vrata ograde otvaraju tek nakon upisa točnog koda u daljinski upravljač. Odlagalište plovnih vozila, tako se to službeno zove, napominje direktor Salopek.
- Nije riječ o suhoj marini, koja mora imati, recimo, sanitarije, već o odlagalištu koje služi za pospremanje brodova, a mora imati sprinkler sustav, video nadzor, mora imati svoju radionicu i biti ograđeno... - tumači direktor Salopek razliku.
Odmah uz tu parcelu, nalazi se novi raskrčeni prostor iste dimenzije, gdje su pripremne radnje za novu halu već napravljene, čeka se građevinska dozvola, a do jeseni će tu niknuti novo 330 kvadrata veliko spremište za 80 brodova. S obzirom na to da novu halu, koja bi trebala biti malo veća od postojeće, imati manje unutrašnjih stupova (bolje će se slagati brodice), potpuno proizvedena u Hrvatskoj, u sivoj, plavoj i bijeloj boji i s novom radionicom te dva nova zaposlenika, još uvijek ne možemo provjeriti, direktor nas je Salopek pustio u staru.
Tamo se sada nalazi ukupno 30-ak brodova, većina je porinuta u more. Osim toga, tu je i alat: prikolice za brodove, tzv. kareti, parkirani tegljač Mercedes Actros s Harbeck prikolicom, a do hale je ukopana i velika 20-tonska dizalica za podizanje i spuštanje plovila.
- Ova je stara došla u komadima iz Amerike i pripadala je, vjerujem, američkoj vojsci. Ima svoju radionicu, kao i sve potrebne sigurnosne sustave. Ovdje su brodovi u prosjeku veličine 9,5 metara, a jedino nam je visina ponekad problem – prepričava direktor pokazujući rukom da će visinu vrata nove hale stoga biti veća za pola metra, ukupno šest metara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....