NEDJELJNI PREDSTAVLJA

Ljudi iza najuspješnije aplikacije DOBRI RESTORANI: ‘Kada smo vidjeli kvalitetu sadržaja i fotografija, znali smo da će biti apsolutni hit!’

Čim se pojavila na iTunes toreu, aplikacija Dobri restorani zauzela je prvo mjesto na listi najprodavanijih aplikacija u megapopularnoj online trgovini .

Prvi mobilni vodič kroz najbolje restorane u Hrvatskoj temelji se na godišnjem izboru Dobri restorani koju je pokrenuo EPH i njegova Like Croatia ekipa, a na kojem je prije tri mjeseca pobijedio Bistro apetit i time osvojio prestižnu titulu najboljeg restorana u zemlji.

Sve što ste ikada htjeli znati o hrvatskim restoranima mogli ste pronaći u praktičnom tiskanom izdanju, a sada je sve to moguće i putem mobilne aplikacije za iPhone!

Ondje ćete pronaći sve: cijene, vrste jela i vina te osnovne podatke o restoranu, od broja parkirališnih mjesta do stotina fotografija jela i restorana.

To znači da možete u rekordno kratkom vremenu pronaći idealan restoran za sebe, gdje god bili, a sasvim sigurno aplikacija će biti neprocjenjiva za tisuće turista koji ljetuju na Jadranu. Ona nudi jedinstvene i prilagođene funkcionalnosti poput geolokacije, a stoji samo 4.99 dolara.

No, tko se skriva iza mobilne aplikacije koja je postala instant hit?

Odgovor je jednostavan - jednako tako uspješna ekipa puna mladih, pametnih i ambicioznih ljudi.

Pri izradi aplikacije usko su surađivali s Like Croatia timom - Jelenom Primorac, Hajdi Ćenan, Lanom Mindoljević i Jelenom Valentić

Popularne aplikacije

Drap je ime njihove tvrtke, jedne od najuspješnijih domaćih digitalnih agencija koja je u samo četiri godine otkad postoji izradila stotine aplikacija.

Radila je ekipa specijalizirana za osmišljavanje reklamnih kampanja i razvijanje mobilnih aplikacija na Facebooku i turbopopularne aplikacije kao što su Životinjsko carstvo za Kraš i Fudbaliziraj se za T-Com. Surađivali su s tvrtkama gigantima - Microsoftom, Podravkom i Atlantic grupom, a iza sebe imaju brojne nagrade od kojih su najvažnije: Zlatni Effie 2010. godine za najučinkovitiju niskobudžetnu kampanju za Životinjsko carstvo na Facebooku i Grand Prix na MIXX 2012. za najbolju online kampanju za Euromaniju. Svoje su radove predstavili na Grow East kongresu u Beču ove godine, nakon čega su dobili poziv i osvojili europski natječaj za jednu kozmetičku tvrtku u konkurenciji najvećih digitalnih agencija.

Kako je došlo do suradnje s EPH i kako je počela suradnja na izradi aplikacije Dobri restorani, pitali smo suosnivača te agencije Davora Runju.

- Ekipu koja radi Like Croatia već dugo poznajem i do sada smo surađivali na nekoliko vrlo uspješnih projekata. Kad nam se pružila prilika da napravimo mobilnu aplikaciju kvalitetnog sadržaja, nismo to nikako mogli propustiti. Mobilnih aplikacija koje se bave restoranima u Hrvatskoj ima dosta, ali niti jedna nema toliko kvalitetan sadržaj, fotografije i opis restorana kao tiskani vodič Dobri restorani. Odmah nam je bilo jasno da imamo potencijal za najuspješniju aplikaciju u Hrvatskoj, trebalo je samo sadržaj dobro upakirati i učiniti lako dostupnim - kaže Runje.

Životinjsko carstvo

Sve je krenulo 2008. godine, kada je Facebook tek počeo osvajati korisnike u Hrvatskoj. Već tada je Runje uočio da je riječ o jednoj posve novoj platformi koja će pomesti konkurenciju. Runje se prije toga već 15 godina profesionalno bavio internetom, a imao je iskustvo rada u Napsteru koji je do tada bio jedna od najbrže rastućih online platformi u povijesti. No, Facebook je polako osvojio i Hrvatsku, a razne igrice i aplikacije na toj najvećoj društvenoj mreži na svijetu ostvarivale su rast broja korisnika za koji je Napsteru trebalo više od godine dana.

- Tada se rodila ideja o Životinjskom carstvu na Facebooku koju sam predložio Krašu, oni su prepoznali potencijal i tu se rodila ideja o tvrtki koja će biti fokusirana isključivo na promociju na Facebooku. Joško Orašlić je prepoznao potencijal te ideje i zajedno smo osnovali Drap, a Životinjsko carstvo je do danas ostalo najuspješnija kampanja na Facebooku u regiji. Iz tog projekta razvio se cijeli posao - objašnjava.

Otada pa do danas društveni su se mediji jako razvili, ali su ujedno zbog veličine i pritisaka investitora izgubili dobar dio učinkovitosti. S druge strane, upotreba mobilnih uređaja je toliko porasla i postalo je posve izvjesno da će se u sljedećim godinama najvažnije stvari u tom poslovnom segmentu događati na mobilnim uređajima.

To je shvatio i Drap koji je, iako je inicijalno bio fokusiran samo na društvene mreže, danas postao full service kreativna digitalna agencija.

Danas u Drapu radi 12 stalno zaposlenih s mrežom pouzdanih suradnika: dizajnera, ilustratora, animatora, 3D modelera i sličnih stručnjaka čije usluge trebaju povremeno.

- Tvrtka je u ove četiri krizne godine konstantno rasla, povećao se broj zaposlenih i prihod. Usluge vanjskih suradnika povremeno trebamo, ali ne toliko da bismo ih imali stalno zaposlene. U Drapu radi šarena ekipa: diplomirani psiholozi, ekonomisti, dizajneri i programeri. Digitalne agencije općenito zahtijevaju širok spektar znanja, a samim tim i širok spektar obrazovanja i karaktera ljudi koji rade ondje. Zajednički sastanci i brainstormingi su prilike na kojima to dolazi do izražaja. Ukratko, zna biti dinamično, a atmosfera je poslovično pozitivna i ugodna. Do sada smo radili uglavnom s velikim brendovima, a za vlastitu promociju bitni su nam ljudi iz naše branše i industrije. Do njih se najlakše dolazi preko Twitera i Linkedina - kaže Runje.

Drapovci za sebe kažu da ne vole kopirati druge i da uvijek traže novi i bolji način da nešto naprave. Za uspjeh svoje agencije, smatraju, najzaslužniji su njihova inovativnost i kreativnost.

- Sreća je to što naši korisnici uvijek pozitivno reagiraju kad vide nešto originalno. A osjećaj da ste stvorili nešto što svakodevno koriste tisuće ljudi poseban je i motivirajući - kažu.

Novi projekti

U ovom trenutku Drap ima pune ruke posla koji će sasvim sigurno, baš kao i suradnja s EPH i plasiranjem aplikacije Dobri restorani, polučiti zavidan uspjeh.

No, tu ne misle stati. Drapovci su konstantno u pogonu i ne nedostaje im ambicije. Zato već sada imaju jasnu viziju svoje tvrtke u skorijoj budućnosti.

- Mobilni uređaji otvaraju mogućnost novih komunikacijskih rješenja za male, lokalne tvrtke. Osim rada s velikim klijentima, dio vremena i resursa ćemo usmjeriti u testiranje novih poslovnih modela i platformi koje će upravo malim poduzetnicima pružiti mogućnosti oglašavanja na internetu osim sad već standardnoga oglašavanja na Googleu i Facebooku. Iskustvo rada na Dobrim restoranima već nam je sada pružilo dobar uvid u potrebe i ponašanje kako potrošača, tako i malih poduzetnika - zaključio je Runje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 19:13