STIŽE NAPLATA CARINE, PDV-A I TROŠARINA

Završila trogodišnja protekcija: Zubović mora platiti 2,3 milijuna kuna za svoje oldtimere

ZAGREB - Iz Registra kulturnih dobara Hrvatske prošle su godine izbrisana jedina dva automobila. Mercedes 280 SE cabriolet linije W 111 iz 1971. i Mercedes 300 S cabriolet A (w 188) iz 1955. - u vlasništvu bivšeg HDZ-ova zastupnika Marija Zubovića, a navodno i bivšeg šefa te stranke Ive Sanadera - brisani su s popisa.

Zagrebački Gradski zavod za zaštitu kulture i prirode, nakon tri godine statusa preventivne zaštite, napravio je ekspertizu u kojoj je zaključeno da spomenuti automobili - nisu posebno vrijedni. U smislu kulturnih dobara, naravno. Model iz 1955. stručnjaci s kojima smo kontaktirali, procjenjuju na “sigurnih 200.000 eura”, dok za kabriolet iz 1971. govore da vrijedi “oko 100.000 eura, možda koju tisućicu manje”.

Brisanjem Zubovićevih automobila s popisa kulturnih dobara Hrvatska je, dakle, izgubila dva automobila, a njihov vlasnik - ma tko on zapravo bio - platio je ili će platiti, oko 2,3 milijuna kuna u carini, trošarini i PDv-u.

Prema izračunu koji smo dobili od ugledne špediterske kuće u Zagrebu ukupni trošak uvoza oldtimera vrijednog 200.000 eura je 1.509.000 kuna, odnosno približno je jednaka iznosu na koji je automobil procjenjen. Upola jeftiniji kabriolet iz 1971. plaća sve iste stavke, samo upola manje i opet se dolazi na obveze jednake vrijednosti automobila.

Poznati salon

Sva ta davanja prosječni hrvatski kolekcionar plaća odmah nakon što automobil uveze. No, Mariju Zuboviću je 2008. , u kolovozu, odnosno listopadu, nadležni Konzervatorski odjel Ministarstva kulture, posve legalno, izdao privremeno Rješenje o preventivnoj zaštiti na rok od tri godine.

Zbog toga, nikakvih davanja prema državi zbog uvoza skupocjenih automobila, nije bilo. U javnosti se nagađa kako je Mario Zubović dobio to rješenje zbog prijateljevanja s tadašnjm premijerom Ivom Sanaderom, a sumnja se da je jedan od automobila kupljen upravo za njega. Niti jedan drugi uvoznik oldtimera dosad u Hrvatskoj nije uspio ishoditi privremenu zaštitu. Oba su automobila, priča se, kupljena u Heimerdingenu, u Kienle Automobiltechnik GMBH, jednom od poznatijih salona za oldtimera u Europi.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU NEDJELJNOG JUTARNJEG

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 01:53