Čak 33 posto hrvatskih 15-godišnjaka pilo je alkohol svaki tjedan po čemu je Hrvatska, nažalost, u promatranom razdoblju prednjačila u Europi, pokazalo je istraživanje Svjetske zdravstvene organizacije, koje je pratilo ponašanje i konzumaciju alkohola među 15-godišnjacima u Europi u razdoblju 2002.-2014. Nakon Hrvatske, u navedenom periodu najgore je stanje bilo na Malti s 32 posto te Italiji 31 posto. Ono što je dodatno zabrinjavajuće jest podatak da je Hrvatska u skupini od samo nekoliko europskih zemalja u kojoj se opijanje učenika nije smanjilo u odnosu na 2002. godinu.
- Nažalost, ovi rezultati su konzistentni sa sličnim istraživanjima i kao društvo si moramo postaviti pitanje zašto su 15-godišnjaci u gotovo cijeloj Europi značajno smanjili opijanje u odnosu na prije petnaestak godina, a u Hrvatskoj ne? Zašto zabrane i edukacija u Hrvatskoj ne daju rezultate? Provode li se zakoni i jesu li kazne dovoljno odvraćajuće? Apeliram na Ministarstvo zdravstva i druge odgovorne da se odlučno uhvate u koštac s ovom pošasti - izjavila je povodom objave ovih rezultata Biljana Borzan, SDP-ova eurozastupnica, koja je u srijedu 7. studenog u Europskom parlamentu organizirala konferenciju o nadolazećim izmjenama označavanja sastava i energetske vrijednosti na ambalaži alkoholnih pića.
Na konferenciji su bili prisutni predstavnici Europske komisije, proizvođača piva, vina i žestokih pića i raznih medicinskih i nevladinih udruga.
Glavna tema razgovora je bila činjenica da je, od svih proizvođača prehrambenih proizvoda, samo alkoholna industrija izuzeta od zakonske obveze označavanja kalorija i sastava na ambalaži. To je dovelo do situacije da proizvođač mlijeka ili soka mora te podatke stavljati na proizvod, a proizvođač vodke ili rakije ne. Predstavnici Europske komisije su najavili da će, vjerojatno u sljedećoj godini, predložiti da označavanje kalorija postane obvezno na europskom tržištu.
- Potrošači imaju pravo znati što kupuju i piju, i zato smatram da je trenutna situacija nepravedna. Osim toga, označavanje kalorijske vrijednosti će među mladima podignuti svijest da alkohol zapravo deblja, malo njih zna da samo čista mast ima više kalorija od alkohola. Novim generacijama, odraslim na Instagramu i sličnim platformama, to bi mogao biti faktor koji će ih odvraćati od alkoholiziranja - smatra Borzan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....