Svih šest pilota akrobatske letačke skupine “Krila Oluje” Hrvatskog ratnog zrakoplovstva podnijelo je u srijedu svom zapovjedniku zahtjev za sporazumni prekid radnog odnosa.
Otkaze su u Zadru uručili vođa grupe bojnik Matija Vrđuka i pratitelji - bojnik Nenad Hasnek i satnici Josip Čolak, Edvard Krišto, Božen Tadić te Siniša Hucika. S obzirom na to da je za akrobatske letove potrebna izuzetna osposobljenost pilota, čini se kako će ovogodišnja proslava jubilarnih 20 godina akcije Oluja biti prva u proteklih deset godina koja će proteći bez vješte letačke skupine.
Bolja ponuda
Kako doznajemo, njihovi otkazi šokirali su nadređene u Oružanim snagama, no oni su posljedica financijski višestruko bolje ponude koju su piloti navodno dobili iz Omana ili, prema drugoj verziji, iz Katara. Proteklih godina, naime, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva aktivno su sudjelovali u obuci više generacija vojnih pilota iz Omana, s kojima su surađivali na vojnom aerodromu Zemunik kod Zadra. Očito su u Omanu prepoznali talent naših akrobatskih pilota te ih odlučili pozvati u svoju zemlju.
No, koja god verzija bila točna - Oman ili Katar - piloti se neće uključivati u tamošnje oružane snage već će biti zaposleni u civilnim aviokompanijama. Njihove dosadašnje plaće u MORH-u iznosile su od devet do deset tisuća kuna, dok je samo osnovna plaća pilota u Omanu oko 27 tisuća kuna, uz plaćeni smještaj, dodatne sate, troškove... Doznajemo kako su pregovori pilota s budućim poslodavcem držani u tajnosti - za njih nisu znali čak ni izravno nadređeni časnici. Stoga su zahtjevi šestorke za sporazumnim raskidom odnosa bili potpuni šok. Piloti čak nisu htjeli reći ni kakvu su niti koliku ponudu dobili. Ne postoji pravni način da ih se zadrži u HRZ-u jer im je svima proteklo desetogodišnje obvezno razdoblje služenja nakon osposobljavanja. Nakon što odrade sve ugovorne obveze, odnosno otkazni rok, bez problema mogu raditi u Omanu. Piloti su jučer pozvani na razgovor u Glavni stožer Oružanih snaga RH te u Ministarstvo obrane. MORH je na svojoj web stranici objavio priopćenje o namjerama pilota.
- Sam zahtjev, kao ni posljedična odluka o istom, ma kakva ona bila, a koja će uslijediti nakon što se obave razgovori s pilotima, neće utjecati na borbenu spremnost i sposobnosti OSRH, odnosno HRZ-a i PZO-a u segmentu obuke i treninga pilota- priopćili su iz Ministarstva, potvrdivši da piloti odlaze zbog bolje ponude.
Utemeljeni 2005.
- Glavni stožer OS RH ističe kako je riječ o pilotima koji su u brojnim nastupima u zemlji i svijetu prezentirali i OS RH, ali i Hrvatsku u cjelini. Međutim, očito su se odlučili za višestruko bolju ponudu, kojoj OSRH, na žalost, ne mogu parirati - priopćili su. Akrobatska skupina “Krila Oluje” utemeljena je 5. kolovoza 2005., na desetu obljetnicu Oluje. Dosad su imali ukupno 104 nastupa, od čega 42 u inozemstvu. Baš ove godine trebala su im se pridružiti još dva mlada časnika, osposobljena za akrobatske letove.
KANDIDATI
Biraju se oni koji nakon skupnog naleta od 600 sati pokažu najbolje rezultate u grupnom akrobatskom letenju u sastavu dva aviona. Odabrani kandidati zatim prolaze zahtjevnu obuku letenja u formacijama od dva do šest aviona.
Vođa akro grupe - bojnik MATIJA VRĐUKA
Rođen 19. 8. 1977. Diplomirao 2000.
Član grupe od 2005., 103 nastupa, 1800 sati naleta
Lijevi pratitelj - bojnik NENAD HASNEK
Rođen 18. 2.1976. Diplomirao 1999.
Član grupe od 2006., 98 nastupa, 2000 sati naleta
Desni pratitelj - satnik JOSIP ČOLAK
Rođen 26. 3. 1979. Diplomirao 2002.
Član grupe od 2013., 20 nastupa, 1500 sati naleta
Repni pratitelj - satnik EDVARD KRIŠTO
Rođen 7. 7. 1 977. Diplomirao 2001.
Član grupe od 2007., 79 nastupam, 1800 sati naleta
Vanjski lijevi pratitelj - satnik BOŽEN TADIĆ
Rođen 3. 8. 1977. Diplomirao 2002.
Član grupe od 2008., 67 nastupa, 1600 sati naleta
Vanjski desni pratitelj - satnik SINIŠA HUCIKA
Rođen 3. 11. 1977. Diplomirao 2001.
Član grupe od 2009., 63 nastupa, 1700 sati naleta
HSP AS: Ovo je zadnji čavao u lijes HRZ-a hrvatskog ratnog zrakoplovstva
O odlasku pilota oglasio se jučer i HSP dr. Ante Starčević iz kojeg tvrde kako je teško materijalno stanje OSRH sada “dodatno narušeno gubitkom najkvalitetnijih kadrova iz ionako deficitarnih sektora”.
- Nakon što smo ostali bez cijele prve generacije pilota MIG-ova, ovo je posljednji čavao u lijes nekad herojskog, Hrvat-skog ratnog zrakoplovstva - zaključuju pravaši. T. K.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....