NEVJEROJATAN SLUČAJ

Zagrepčanin pobijedio sudskog vještaka koji je rekao da njegova kći ‘ne zna nositi tenisice‘. Trebalo mu je tri i pol godine

Bitno je reći kako je to vještačenje napravljeno na temelju fotografija tenisica, a ne stvarnog pregleda robe

Goran Petrović sa spornim tenisicama za koje je sudski vještak iz Slovenije utvrdio da nisu imale nedostatak

 Darko Tomas/Cropix

Iako mu za pravo nije davao praktično nitko - ni trgovina u kojoj je kupio tenisice, a poslije ni Državni inspektorat - Zagrepčanin Goran Petrović uspio je na kraju dobiti povrat novca za dječje tenisice koje su se raspale nakon samo dva mjeseca nošenja.

Njegov slučaj naglašava apsurdnosti kojima su izloženi potrošači: ova je bitka, od koje bi većina davno odustala, trajala pune tri i pol godine, no prošli je tjedan Petrović napokon dobio natrag 69 eura, koliko je platio robu, a trgovina Buzz dala mu je još i poklon-bon od 50 eura. Vijest o povratu, doduše, bila je predstavljena kao dobra volja trgovine, a ne priznanje pogreške tijekom reklamacijskog postupka u kojemu mu je povrat novca prvo bio odbijen, i to na temelju prilično neobičnog nalaza sudskog vještaka o kojemu je Jutarnji list već nekoliko puta pisao.

image

Goran Petrović sa spornim tenisicama za koje je sudski vještak iz Slovenije utvrdio da nisu imale nedostatak

Darko Tomas/Cropix

Riječ je o slovenskom vještaku Joži Urankaru kojega je trgovina, kao i mnoge druge u Hrvatskoj, angažirala da presuđuje u slučajevima reklamacije robe, no način na koji je to napravljeno u slučaju Petrović ukazuje da u ovom postupanju ima puno toga spornoga i da potrošači baš i nisu zaštićeni.

Nalaz pisao vještak iz Slovenije

Ukratko, Petrović je tenisice u trgovini Buzz tvrtke Sport Vision kupio 2021. godine plativši ih tadašnjih 549 kuna, a s obzirom na to da su se raspale nakon dva mjeseca nošenja, sedam mjeseci poslije kupnje obratio se trgovcu i reklamirao ih, no tvrtka Sport Vision d.o.o. ga je odbila, i to na temelju vještačenja koje je potpisao Urankar.

Bitno je reći kako je to vještačenje napravljeno na temelju fotografija tenisica, a ne stvarnog pregleda robe, i vještak je zaključio da tenisice nisu imale grešku, nego su se uništile zbog "neprimjerene uporabe".

Točnije, da ih je osoba koja ih je nosila neprimjereno obuvala i skidala, potom da su se namočile i neprimjereno sušile te pojačano habale zbog nenošenja vezica.

Priča ide dalje pa se Petrović, nezadovoljan postupanjem trgovine, obraća Državnom inspektoratu i moli za pomoć, no na njihov će odgovor morati čekati sve do kolovoza 2024. godine, nakon što će poslati nekoliko požurnica.

Ni oni neće biti od pomoći: uputit će ga da slučaj riješi angažmanom službenog sudskog vještaka kojega će, jer se reklamacija pojavila tijekom prvih šest mjeseci od kupnje, predujmiti trgovac, a potom platiti ili trgovac ili potrošač.

Jutarnji se još tada obratio Inspektoratu i zamolili smo ih da nam pojasne zašto Petrovića upućuju na vještaka, umjesto da sami presude u tom slučaju, a oni su pojasnili kako se to čini uvijek kad trgovac temeljem činjenica osporava nedostatak.

Nije bio zadovoljan odgovorom

"Međutim, inspektor odlučuje postoji li nedostatak na proizvodu ili ne i je li nužno provesti vještačenje te ako se ocijeni da nedostatak na proizvodu nije uzrokovan materijalnim nedostatkom od strane proizvođača, inspektor nije obvezan provesti postupak vještačenja, jedino ako potrošač inzistira na vještačenju u zakonskom roku", stoji u odgovoru.

Petrović nije bio zadovoljan pa je Inspektoratu uputio novi dopis u kojemu je zatražio od Inspektorata da mu pošalju rezultate nadzora trgovca te odbio vještačenje, upozorivši kako je apsurdno očekivati od potrošača da pristane podmiriti taj trošak u slučaju da vještačenje ne bude u njegovu korist.

image

U cijeloj je priči najapsurdnije to što je vještak tenisice vještačio putem fotografija

Darko Tomas/Cropix

Ne zna se što je točno trgovca natjeralo da se predomisli, ali priča o kojoj smo pisali u rujnu prošle godine sad je dobila sretan kraj za Petrovića. Trgovina mu je 20. rujna poslala elektroničku poštu.

Kupac na prvom mjestu

"Revizijom reklamacijskih zapisnika kupaca ustanovljeno je da će vaša reklamacija, koja je odbijena od strane sudskog vještaka, gdje je ustanovljeno da je do oštećenja došlo zbog neprimjerene uporabe, biti odobrena. Iako poštujemo mišljenje vještaka, zadovoljstvo naših kupaca nam je na prvom mjestu. Kako je iznos obeštećenja izražen u valuti HRK 521,55, napravit ćemo konverziju iznosa po zakonskom tečaju, time vaš iznos obeštećenja iznosi 69,23 eura", javili su mu te uplatili novac i dali poklon-bon.

image

Glavni državni inspektor Andrija Mikulić

Ivan Peric/Cropix

"Eto, nisu priznali grešku, nego su to predstavili kao svoju dobru volju, ali barem nešto. Nazvala me gospođa iz trgovine koja je bila jako ljubazna i obavijestila me kako će mi ipak uvažiti reklamaciju, usprkos nalazu vještaka", rekao nam je Petrović te proslijedio njihov e-mail.

Ne zna se što ih je nagnalo da promijene mišljenje - jesu li to napravili sami od sebe ili je posredovao Inspektorat - ali godine borbe Petroviću su se isplatile.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. veljača 2025 07:44