NOVI TROŠKOVI

Za najam 90 vozila na sedam mjeseci 5,3 milijuna kuna

Osobna vozila gornje srednje klase moraju imati automatik mjenjač i minimalno 190 konjskih snaga
 Damjan Tadić / CROPIX

Pored svih silnih vozila koje je državna uprava nabavila tijekom posljednjih nekoliko godina, čini se da gotovo ništa ne odgovara strogim zahtjevima europskih ministara i birokrata.

Upravo zbog njih, odnosno za potrebe hrvatskog predsjedanja Vijećem EU Republika Hrvatska na sedam će mjeseci tijekom 2020. godine unajmiti 40 kombiniranih te 50 osobnih vozila gornje srednje klase.

Natječaj koji je u ime Ministarstva vanjskih i europskih poslova raspisao Središnji državni ured za središnju javnu nabavu objavljen je jučer, a prema procijenjenoj vrijednosti nabave porezni će obveznici za ovu nabavu izdvojiti sve zajedno 5,3 milijuna kuna s PDV-om, dakle u prosjeku 57 tisuća kuna po svakom autu za samo sedam mjeseci najma.

Kako je vidljivo iz specifikacija natječaja, osobna vozila gornje srednje klase moraju obavezno imati automatik mjenjač i minimalno 190 konjskih snaga, propisana je karoserija sedan, kao i činjenica da sva sjedala u automobilima moraju biti presvučena kožom.

Metalik boja

Uz to, strogi europski propisi očito zahtijevaju i zatamnjena stražnja bočna stakle te stražnje vjetrobransko staklo prekriveno folijom, utičnice i USB utore u prednjem, ali i u stražnjem djelu vozila, a propisano je i da sedani moraju biti isporučeni u crnoj metalik boji.

Pored njih, državna uprava nabavlja i 40 kombiniranih vozila koja obavezno moraju imati bočna stražnja klizna vrata, parkirališne senzore sprijeda i straga te također moraju doći u crnoj metalik varijanti.

Prema odredbama iz tehničke dokumentacije, predviđeno je da će svako od osobnih vozila tijekom leasinga prijeći oko 6 tisuća kilometara, kombinirana i do 15 tisuća, a predviđeno je da na raspolaganju Ministarstvu vanjskih poslova budu od 10. prosinca 2019. godine, kad se očekuju i prvi ozbiljniji dolasci stranih europskih državljanina.

Automobili moraju biti isključivo novi i nekorišteni, a naručitelj je propisao i da mu ponuditelj obavezno mora dostaviti fotografije vozila, ali i dokaze da oni odgovaraju svim traženim specifikacijama.

Od Ministarstva vanjskih poslova, u čije se ime nabavljaju automobili, zatražili smo pojašnjenje nije li odgovarajuća vozila bilo moguće za tako kratak period korištenja namaknuti negdje iz postojećeg voznog parka državne uprave, ali do zaključenja broja nismo dobili odgovor.

Natječaj

Stoga ostaje nejasno nisu li se za potrebe europskih ministara i birokrata, možda, mogle upotrijebiti neke od 535 limuzina koje je država nabavljala u srpnju prošle godine, i to u iznosu od 220 milijuna kuna za razna ministarstva, urede i zavode.

Među njima, pisali su mediji, već se tada krilo 12 limuzina sa 190 konjskih snaga, automatik mjenjačima i brojnim drugim karakteristikama koje bi odgovarale i za potrebe predsjedanja Vijećem EU.

Potom je u rujnu iste godine objavljen natječaj kojim se nabavljalo 289 vozila za, sve zajedno, 40 milijuna kuna, od čega je dio automobila bio namijenjen i za Ministarstvo vanjskih poslova.

Pored svega toga, valja podsjetiti i da je Ministarstvo unutarnjih poslova 2017. godine raspisalo javni natječaj za kupnju dvaju blindiranih vozila vrijednih 13 milijuna kuna sa snagom od minimalno 460 konja, nosačima za strojnice, senzorima za suzavac i raznim drugim inovacijama.

Iz Ministarstva unutarnjih poslova tada su se, između ostaloga, od medijskih prozivki zbog luksuzne nabave automobila branili činjenicom da će im ta vozila služiti pri protokolarnim i drugim posjetama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 05:56