NOVI ZAKON NA SNAZI

Vozači električnih romobila dobili po džepu: ‘Bilo ih je ne samo bez kacige, već i pod utjecajem alkohola‘

Svi vozači koji se ne drže pravila bit će kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna

Elektricni romobil/Ilustracija

 Boris Kovacev/Cropix/Cropix

Novim Zakonom o sigurnosti prometa na cestama definirana su i nova pravila za električne romobile. Ako je snažniji ili brži od 25 km/h on se ne smije koristiti u javnom prometu pa je jedina opcija za njihovo korištenje da se limitiraju na maksimalnu brzinu od 25 km/h ili atestiraju i, ako je to moguće, registriraju, piše Novi list.

Novost u Zakonu je i da tijekom noći ili smanjene vidljivosti svi vozači bicikala i osobnih prijevoznih sredstava koji sudjeluju u prometu moraju biti označeni reflektirajućim prslukom, reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom. Za razliku od vozača bicikala koji moraju nositi zaštitnu kacigu samo do 16 godina, svi vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje. Svi vozači koji se ne drže ovih pravila bit će kažnjeni novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna. Također, vozači osobnog prijevoznog sredstva, kao i vozači bicikala, sukladno novom Zakonu, ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice. U slučaju kršenja propisane obveze, propisana je sankcija, odnosno novčana kazna u iznosu od 300 kuna.

No, iako je u subotu, 30. srpnja, stupio na snagu Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama i prvi se puta zakonski regulira sudjelovanje u prometu električnih romobila, električnih monocikala, segwaya i slično, na prvi pogled ništa se nije promijenilo.

Policijski službenik u Službi prometne policije Dino Dolušić, iz Policijske uprave primorsko goranske kaže da je u ovo kratko vrijeme od primjene novog zakona za vozače e-romobila sankicionirano ili opomenuto desetak vozača e-romobila, na području Grada Rijeke, Crikvenice i Opatije, te otoka Krka, Raba i Maloga Lošinja. Bilo ih je ne samo bez kacige, već i pod utjecajem alkohola, a jedan vozač je i izazvao prometnu nesreću s ozlijeđenom osobom. Međutim, prometnih događaja i prometnih nesreća u kojima su stradavali vozači ovih vozila i pješaci bilo je i prije stupanja na snagu novog Zakona, kaže Dolušić.

– Cilj nam nije kažnjavanje, već edukacija, prevencija i zaštita svih sudionika u prometu, kako se ne bi događale prometne nesreće s težim posljedicama, napominje Dolušić. Prije donošenja novog Zakona, imali smo mali broj slučajeva ozbiljnih ozljeda vozača e-romobila ili pješaka koji su zadobili povrede u kontaktu s e-romobilom. Ali i tu malu brojku ne smije se zanemariti, jer su neki vozači počinili više prekršaja odjednom, npr. upravljanje pod utjecajem alkohola, kretanje u suprotnom smjeru, prolazak pored postavljenog svjetlosnog prometnog znaka-semafora, dok je na istom bilo upaljeno crveno svjetlo i dr., pa takvim svojim ponašanjem predstavljaju veliku opasnost za druge sudionike u prometu, posebice ukoliko voze površinom namijenjenom za kretanje pješaka, ali i za sebe same, upozorava Dolušić.

Novim izmjenama zakona, kazne su predviđene ne samo za vožnju bez kacige i sa slušalicama, već i u brojnim drugim slučajevima. Tako se osobnim prijevoznim sredstvom ne smije vući prikolica ili neko drugo vozilo ili prijevozno sredstvo, a novčana kazna je također 300 kuna. Dobro je znati da se od sada kažnjava s 300 kuna ako se dvije osobe ili više prevoze na e-romobilu. Na e-romobilu može se voziti samo osoba koja upravlja romobilom, a ona ne smije upravljati bez ruku jer se i to kažnjava s 300 kuna. Dobna granica za upravljanje e-romobilom iznosi 14 godina, što znači da djeca mlađa od 14 godina ne smiju upravljati takvim prometalom, piše Novi list.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:31