ŠOFERI SE ŽALE

Vozač optužuje našu poznatu prijevozničku tvrtku za mobing: ‘Radnici masovno odlaze, pogledajte što nam rade!‘

Jedan šofer tvrdi da im na aute stavljaju uređaje za praćenje dok su na bolovanju

Gradski autobus Pulaprometa (ilustracija)

 Mirko Ferlin/Cropix

Vozači pulskog gradskog autobusnog prijevoza Pulaprometa nezadovoljni su radom u toj tvrtki. Jedan je šofer, koji je htio ostati anoniman, kazao da se na njih vrši veliki mobing, da su nezadovoljni smjenama rada te da radnici masovno napuštaju ovu pulsku gradsku firmu te da se dijele otkazi. Tvrde i da im se na automobile dok su na bolovanju stavljaju uređaji za praćenje. No, takve informacije nisu došle do Sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije koji zastupa dio zaposlenika Pulaprometa.

- Do nas nije došla nikakva "katastrofična" informacija vezana za rad vozača u Pulaprometu. Mi kao Sindikat zastupamo manji dio radnika, no da je nešto bilo, poput masovnih odlazaka i otkaza, za to bismo sigurni znali. A problema uvijek ima, tako da ostale informacije ne mogu ni potvrditi, niti negirati. Šoferi imaju uvijek pritužbe na uvjete rada, posebno ljeti. Nezadovoljstva ima, ističe Rajko Kutlača u ime ovog sindikata.

Inače, u ovoj gradskoj tvrtki radi 78 vozača. Kako nam kaže direktor Pulaprometa Tomislav Josipović, 15 više nego prije dvije godine kada je došao na poziciju direktora Pulaprometa.

image

Tomislav Josipović, direktor Pulaprometa

Goran Sebelic/Cropix

- Tada nam je i prijetilo ukidanje polazaka što se nažalost dogodilo u nekim hrvatskim gradovima, ali smo osposobljavanjem kandidata za D kategoriju i podizanjem plaća zaustavili negativan trend te povećali broj vozača kojim nesmetano održavamo vozni red bez potrebe za ukidanjem polazaka. Ne slažem se s izjavom da vozači masovno napuštaju Pulapromet. Činjenica je da ima odlazaka i dolazaka, a fluktuacija kao i nedostatak radne snage na tržištu rada su neupitni te mi kao javni prijevoznik nismo izolirani slučaj. Informacija da se dijele otkazi nije točna, odnosno nitko od zaposlenika bilo kojeg odjela nije dobio otkaz niti su u tijeku stegovni postupci, kaže nam Josipović. Tvrdi i da mu je tvrdnja o mobingu prva informacija.

- Nitko se od mog dolaska u Pulapromet nije obratio službenom tijelu za (anonimnu) prijavu nepravilnosti, niti povjerenstvu za etički kodeks Društva po tom pitanju niti meni osobno. Ne znam na što se sugeriralo pri toj optužbi, ali ako netko prijavi takve situacije sigurno ćemo pri svakoj prijavi reagirati, bilo kakav oblik mobinga je nedopustiv i neprihvatljiv. Nezadovoljstvo smjenama vozača je teško razumljivo obzirom da vozači od šest radnih dana u tjednu dva puta mogu birati smjenu ili koji bi dan u tjednu koristili tjedni odmor (slobodan dan) što čini 33,33 % radnog vremena, odnosno smjena. Smatram da je to privilegija koja ne postoji kod puno poslodavaca. Konkretno, pri izradi rasporeda maksimalno se poštuju zahtjevi vozača za rasporedom na smjenu i autobus koji im odgovaraju. Recentni primjeri koji potvrđuju tu činjenicu su tjedni rasporedi za kolovoz, gdje smo u svakom tjednu imali i ispoštovali prosječno 39 zahtjeva vozača, bez obzira što smo u tim tjednima ujedno imali prosječno 18 vozača na bolovanju, godišnjem ili roditeljskom dopustu, ističe dalje. Dodaje da uprava prilikom izrade novih smjena iste dostavlja Radničkom vijeću i predstavnicima sindikata te konstruktivne primjedbe/prijedloge i prihvaća.

image

Gradski autobus Pulaprometa

Mirko Ferlin/Cropix

- Isto tako, Uprava društva na sastancima s Radničkim vijećem i predstavnicima sindikata raspravlja o samom rasporedu vozača na pojedine smjene te kako izraditi raspored rada na provediv način poštujući sva zakonska ograničenja i zahtjeve vozača za rasporedom na smjenu. Pri izradi smjena se jako vodi računa o slobodnom vremenu unutar smjena koje u prosjeku traju 6,5 do 7,5 sati dnevno. U smjeni vozači prosječno voze 70% vremena, a 30% vremena su pauze između dvije vožnje. Ljeti je taj omjer nešto nepovoljniji za vozače odnosno prosjek je 80% vožnje i 20% pauze. Dodajem i da vozači dobivaju stimulaciju za odvožene vanredne vožnje, u slučaju većeg broja prekovremenih i slično, kaže Josipović. Što se tiče kontrole bolovanja, odgovara da se ono vrši samo za bolovanja kada postoji sumnja da je isto neopravdano i da se zloporabi.

- To nije tajna i tom su radnici obaviješteni na skupu radnika održanom na proljeće. Navedeno je unutar dvije godine dovelo do smanjenja broja bolovanja sa 15-ak na 7 do 8 bolovanja dnevno. Žao nam je da zbog manjine koja zloporabi institut bolovanja nekada budu kontrolirani i oni za koje se pokaže da je bolovanje opravdano. Vezano za načine kontrole radnika Društvo je vršilo ugovaranja s ovlaštenom agencijom u skladu sa zakonskim ovlastima, ističe Josipović.

Inače, prosječni neto primitak vozača za srpanj je bio 1.360 eura u što su uključeni i radnici na godišnjem odmoru i bolovanju, a plaće su u posljednje tri godine rasle nešto manje od 30 posto. U upravi očekuju početak novih sindikalnih pregovora i vjeruju da će nastaviti s dosadašnjim trendom povećanja primanja svih radnika i radnica.

- Već dulje vrijeme nemamo manjak vozača, ali cilj nam je poboljšanjem uvjeta rada kroz suradnju s predstavnicima Radničkog vijeća te kroz suradnju sa sindikatima, kao i povećanjem plaća smanjiti broj odlazaka vozača, zaključio je direktor Pulaprometa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:29