Mi smo proizvođači contenta, ali to nije naš jedini posao. Naš je posao publika - rekao je Tomislav Wruss, direktor medija EPH grupe jučer na Weekend Media Festivalu koji je u Rovinju okupio vodeće predstavnike hrvatske i inozemne medijske i marketinške industrije.
Pet novih servisa
U panel diskusiji o gorućoj temi o sudbini tiskanih medija razgovarali su Jana Stanisavljević (Media Print iz Makedonije), Jovan Protić (Ringier Axel Springer media AG koji pokrivaju češko, poljsko, slovačko i srpsko tržište), Boris Trupčević iz Styrije i Tomislav Wruss, predsjednik Uprave EPH grupe.
Tomislav Wruss istaknuo je uspjeh premium magazina EPH: Gloria i OK ove godine bilježe rast prihoda i to za 10 posto u odnosu na prošlu godinu. Američki premium magazini kao što su Vogue, Marie Claire, Teen Vogue, Harpers Baazar, rasli su od 3,5 do 21 posto u 2013.
Tiraža OK-a u Hrvatskoj se kreće između 80 i 90 tisuća primjeraka, u Srbiji iznad 20 tisuća te u Sloveniji oko 10 tisuća.
U digitalnim operacijama EPH je ove godine pokrenuo pet novih servisa koji su izazvali neviđen interes publike, i to Dosi.hr, Dodo.hr, bestseller.hr, likecroatia.com i okstars.hr.
U tri mjeseca od launcha Dosi.hr imao je 200 tisuća kontakata kupaca, a ugovoreno je čak 10 tisuća polica. Ukupna vrijednost ugovorenog osiguranja je veća od 20 milijuna kuna.
Poslovno novinarstvo
Glavni urednik Jutarnjeg lista Viktor Vresnik sudjelovao je na panelu “Yesterday’s Papers” na kojem se razgovaralo o poslovnom novinarstvu, a jedan od sudionika bio je i Sir Geoffrey Owen iz Financial Timesa.
Moderator je upitao Vresnika je li točna priča da je dospio u poslovno novinarstvo “po kazni”.
- Devedesetih sam bio jedan od novinara koji nije htio svađati Hrvate i Srbe. U to vrijeme, ako te netko stavio u poslovno novinarstvo, stavio te u ladicu - rekao je Vresnik.
Na Owenovo pitanje da li se, u kontekstu ulaska Hrvatske u EU, više pisalo o politici ili o ekonomije, Vresnik je odgovorio da se pisalo i o ekonomiji, ali da je naglasak stavljan na politiku. Vresnik se nije složio s tvrdnjom da su hrvatski potrošači najlošije obaviješteni u EU jer se dosta pisalo o važnim temama i onome što ih u Uniji čeka. U kontekstu poslovnih uzora u Hrvatskoj, govorilo se i o stotinjak srednjih kompanija koje nisu u Zagrebu, ali su izvozno usmjereni proizvođači, “mali, skriveni junaci”.
Junaci biznisa
- Problem je što se ti junaci, osim u specijaliziranim tiskovinama, uopće ne spominju. Ako čitamo komentare na webu, feedback na takve priče je ogroman i ljudi su ih željni - rekao je Vresnik.
Na Weekend Media Festivalu EPH se predstavio i posebno dizajniranim štandom čije je uređenje predvodila Sanda Pavlinić, glavna suradnica D&D-a i kreativna autorica brenda Kuchanice.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....