IZBOR ILI PRISILA

Više nije dovoljno biti dobar trgovac, došlo je vrijeme da si nabiješ i rogove. I glumiš da ti je pod njima dobro

Što to poslodavac smije prodavača tjerati da izgovara i nosi na sebi? Što je dio korporativne kulture, a što zadiranje u osobnost?

Ilustracija

 Neil Guegan/Imagesource/Profimedia/Neil Guegan/Imagesource/Profimedia

Ima jedna scena u filmu "Idiocracy" koja želi ismijati suvremeni konzumerizam - umorni zaposlenik trgovačkog lanca Cosco stojeći na ulazu svakom kupcu ravnodušnim tonom glasa ponavlja isto: "Dobrodošao u Cosco, volim te". Scena iz filma o budućnosti koju preuzmu idioti možda djeluje trivijalno, možda duhovito, ali kada bolje promislimo, zapravo ozbiljno. Prvo, to je pretjeran, ali točan prikaz glavnog trgovačkog kreda, koji upravo gledamo u blagdanskoj šoping histeriji, da je dobro raspoloženi kupac najbolji potrošač. Pa ga se stalno mora uzbuđivati akcijama, zbunjivati popustima, držati zaokupljenim pogodnostima "2+1 gratis" i stavljati u razna emocionalna stanja da mu se poremeti moć rasuđivanja.

Sad, možda se čini da smo daleko od emocionalnog ucjenjivanja...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:51