Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić početkom rujna boravio je u Ašgabatu, glavnom gradu Turkmenistana, gdje je predvodio delegaciju hrvatskih tvrtki kako bi se nastavili razgovori o mogućim poslovima hrvatskih kompanija u toj zemlji.
U delegaciji su bili predstavnici Ericssona Nikole Tesle, Đure Đakovića i Gredelja. Posjet je uslijedio pet mjeseci nakon posjeta predsjednika Ive Josipovića toj zemlji. Hrvatska delegacija tada se vratila puna optimizma oko buduće gospodarske suradnje.
Poslovi ovise o brodu
Hajdaš Dončić se u rujnu trebao susresti i s predsjednikom države Gurbangulijem Berdimuhamedovim. No, do sastanka nije došlo jer pulski Uljanik u tom trenutku nije mogao jamčiti da će trajekt Bagtyyar, koji grade za Državnu službu pomorskog i riječnog transporta Turkmenistana, biti dovršen na vrijeme i isporučen do 27. listopada, na Dan neovisnosti Turkmenistana, jedan od najvećih državnih praznika. Kako doznajemo, Uljanikov bi trajekt trebao biti jedan od glavnih elemenata te svečanosti. Turkmenistanskom predsjedniku suradnici su obećali da će trajekt na vrijeme stići u Turkmenbaši, najveću turkmenistansku luku na Kaspijskom moru, kako bi se uveličao praznik. Kako bi se obećanje ispunilo, naručitelj je od Uljanika zatražio da za mjesec dana skrati rok gradnje, što je pred Upravu postavilo iznimno težak problem. Brod je porinut 15. srpnja, ali je na njemu trebalo završiti sve potrebne radove. Riječ je o iznimno važnom poslu jer o njemu ovisi svaka daljnja poslovna suradnja Hrvatske i Turkmenistana.
Radovi u plovidbi
- Ako brod ne bude završen i predan na vrijeme, hrvatske kompanije sigurno više neće dobiti niti jedan posao u Turkmenistanu - rekao nam je sugovornik dobro upoznat s prilikama u toj zemlji. Ovi su brodovi Turkmenistanu iznimno važni jer namjeravaju proširiti trajektne veze s Rusijom na Kaspijskom moru. To je najavio sam turkmenistanski predsjednik kada je naglasio da je u tu svrhu naručena gradnja dva broda u Hrvatskoj. O isporuci broda ovisi i tvrtka Gredelj koja se javila na natječaj za gradnju petodijelnog vlaka u Turkmenistanu.
Također se najavljivalo da će Uljanik, ako prva dva broda budu kvalitetno napravljena, dobiti narudžbu za još pet brodova. U Uljaniku su, prema našim informacijama, radili sve što je u njihovoj moći kako bi brod bio isporučen na vrijeme. Prema Turkmenistanu je isplovio prije otprilike dva tjedna, a pojedini su se radovi dovršavali tijekom plovidbe. Brod je u matičnu luku trebao uploviti 10. listopada, ali u Uljaniku nismo dobili odgovor na pitanje je li stigao.
Uljanik se suočio s još jednim velikim problemom. Trajekt do Kaspijskog mora može doploviti samo Volgom, a njezin je vodostaj u ovo doba godine alarmantno nizak.
Izronio potopljeni grad
Tako je, primjerice, zbog niskog vodostaja iz Volge kod Rubinska nedavno “izronio” cijeli jedan grad, namjerno potopljen 40-ih. Jedini je spas ispuštanje vode iz akumulacijskog jezera, što bi podiglo vodostaj Volge dovoljno da brodovi mogu proći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....