Ured predsjednika Hrvatskoga sabora u posljednje je četiri godine dobio preko tisuću dopisa, odnosno predstavki građana, a zaposlenici Ureda sve ih čitaju i ovisno o sadržaju postupaju.
"Istina, neki dopisi ne traže postupanje jer nekad se, primjerice, radi o komentarima, ali reagiramo u smislu da svaki pročitamo, odnosno pridajemo mu pozornost", rečeno je u srijedu Hini u Uredu predsjednika Sabora.
Statistika pak otkriva da su 2018. imali 403 predstavke, godinu poslije 293, u 2020. godini 247, a lani 176.
Pretpostavljamo da se broj smanjio zbog pandemije koronavirusa, kažu u Uredu i navode da im se građani obraćaju na različite načine, zovu na telefon Ureda, pišu mejlove, šalju faksove, pisma od kojih su neka 'natipkana' na stare pisaće strojeve.
Žale se zbog različitih stvari, većinom na postupanje državnih i lokalnih tijela, zdravstva, socijale, pravosuđa, puno ih nije svjesno nadležnosti i obveza pojedinog državnog tijela, pa pišu Saboru i njegovu predsjedniku, uvjereni da su baš oni prave 'adrese' za to.
U takvim slučajevima prosljeđujemo dopise nadležnim tijela, tražimo od njih da odgovore podnositelju ili nama, pazeći uvijek da nema pogodovanja, da ne prijeđemo granicu, kažu u Uredu i naglašavaju da svaki dopis uzimaju s punom ozbiljnošću jer iza svakoga stoji konkretna osoba i njena sudbina.
Nastojimo građane uputiti kako se i kome mogu obratiti, tko je nadležan za njihov slučaj, ističu u Uredu.
Otkrivaju i da im se neke osobe s predstavkama javljaju redovito, na mjesečno bazi, a dio ih se, osim Saboru, obrati i na stotine drugih adresa.
Jedna od njih je i saborski Odbor za predstavke i pritužbe s kojim Ured predsjednika surađuje, a dobru suradnju imaju i sa ministarstvima, pučkom pravobraniteljicom itd.
Građani nas ponekad zovu samo da bi nekome 'otvorili dušu', ne traže ništa konkretno, znaju zvati i kako bi pohvalili, odnosno pokudili nekog zastupnika, svejedno pripada li poziciji ili opoziciji.
Da njegov Ured svakodnevno prima pritužbe, odnosno predstavke građana, u utorak je rekao i predsjednik Sabora Gordan Jandroković, potvrdivši pritom da se raspitivao o slučaju korisnika državne nekretnine, njegova poznanika.
Ustvrdio je da time nije prešao granicu jer je samo reagirao na pritužbu građana koje njegov Ured svakodnevno prima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....