Volite li slavensku mitologiju, učenje i zabavu, onda će vas priča koja slijedi oduševiti. Stiže iz Ekonomske i turističke škole Daruvar gdje se ove jeseni rodio projekt koji je oduševio sve koji su se imali priliku upoznati s njim. Riječ je o društvenoj igri „Mythopoly“ koju su osmislile učenice četvrtog razreda smjera hotelijersko-turistički tehničar Ana-Maria Chadjim, Nina Likter i Tara Pervan, pod mentorstvom profesorice Ksenije Škorić, piše MojPortal.
- Riječ je o projektu koji su naše učenice pripremile za Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije koje se 5. i 6. prosinca održava u Osijeku. Organizatori su Ekonomski fakultet Osijek i Institut za znanstvena i umjetnička istraživanja u kreativnoj industriji Andizet, a naša škola se na ovoj manifestaciji predstavlja već treći put – kaže mentorica Ksenija Škorić.
Već prve godine učenici Ekonomske oduševili su svojim tadašnjim projektom, „Glagoljaricom“, svojevrsnom glagoljaškom početnicom s kojom su osvojili drugo mjesto u kategoriji srednjih škola, dok su se druge godine predstavili proizvodima za hotele s glagoljaškim motivima.
Mislile na svaki detalj
- Učenici su ove godine mogli birati jednu od četiri teme za svoje projekte. Ponuđena im je glagoljica, vodik, Put svile i mitologija. Iako sam ja imala neku drugu zamisao, naše učenice odlučile su se za mitologiju što se pokazalo kao pun pogodak jer su osmislile zaista sjajan projekt – ponosno ističe profesorica Škorić.
Riječ je o društvenoj igri koja sadrži ploču za igranje, figurice i karte na kojima su ispisana pitanja vezana uz slavensku mitologiju. Cilj je odgovoriti točno na što više pitanja te sretno doći do cilja. Svaki detalj vezan uz ovaj projekt djevojke su same osmislile.
- Sve, ali baš sve odradile same. U Canvi su dizajnirale grafičko rješenje za ploču, same su izradile drvene figure za igru, nabavile su kocku od bračkog kamena. Nadalje, same su izradile i oslikale kartice s pitanjima, kutiju, ma mislile su na svaku sitnicu – ne krije oduševljenje njihova mentorica.
U projekt je uloženo jako puno vremena i truda, otkrivaju nam autorice ovog vrijednog djela koje rade na završnim detaljima.
Učenje uz rad
- Trenutno radimo na knjižici s pravilima igre i onda je to to. Od odluke što ćemo točno raditi pa završetka igre trebalo nam je otprilike mjesec dana. Sve je prošlo bez problema, sve smo dogovarale u hodu, a možda je najteže bilo izraditi pregrade u kutiji za igru. No, i to smo na kraju nekako uspjele – otkriva Ana-Maria.
Kažu kako im je posebno zabavno bilo istraživati zanimljivosti vezane uz slavensku mitologiju.
- Nismo puno znale o tome i tijekom istraživanja smo naučile puno toga novog i zanimljivog. Na temelju toga sastavljale smo pitanja koja se nalaze na karticama koje su sastavni dio igre. Pitanja su različita, primjerice koje slavensko mitsko biće može letjeti, koje se vile pojavljuju na livadama i slično – priča nam Nina.
Ona i njezine kolegice kažu kako se već sada silno vesele nadolazećem natjecanju u Osijeku gdje će predstaviti „Mythopoly“. A učinit će to na vrlo poseban način.
Peripetije sa snimanjem
- Pred stručnim žirijem ćemo nastupiti u kostimima bića iz slavenske mitologije, istih koji se nalaze i u našoj igri. Jako smo optimistične i mislim da ćemo ostvariti dobar rezultat, bar jedno od prva tri mjesta – kaže nam Tara.
U sklopu projekta Ana-Maria, Nina i Tara morale su osmisliti i reklamu kampanju za svoj proizvod pa su, uz posao na samo izradi igre, čitav proces fotografirale snimale, a montirale su i završne videe koji se mogu pogledati na stranicama Ekonomske i turističke škole na društvenim mrežama.
- I to je bilo baš zabavno, baš smo puno vremena potrošile na taj dio posla. Kako nemamo profesionalnu opremu, snalazile smo se na razne načine pa nam je u jednom trenutku putni kofer poslužio kao improvizirani stalak za mobitel – smiju se ove simpatične djevojke.
Iako su u različitim fazama izrade igre koristile računala i moderne tehnologije, nakon što bude potpuno završen, njihov „Mythopoly“ bit će namijenjen isključivo za igranje u živo. U današnje vrijeme, kad svi govore o lošem utjecaju različitih ekrana na djecu i mlade, ovakva inicijativa i igra pravo je osvježenje.
Investitori, javite se
- To i jest bio jedan od ciljeva, potaknuti mlade na druženje uživo, a ne preko mobitela i društvenih mreža. A „Mytholoply“ im k tome jamči i dobru zabavu te priliku da nauče nešto novo – kaže profesorica Škorić.
U Ekonomskoj i turističkoj školi vjeruju kako ovaj projekt nadilazi školske okvire pa već sad sanjaju o tome da ga jednoga dana proizvode „na veliko“ i ponude na tržištu. Za vrijedne učenice koje stoje iza ove priče to bi bilo ostvarenje sna.
- To bi bilo predivno, vidjeti svoju igru na policama neke trgovine. Zaista je dobra, sviđa se našim prijateljima pa ne sumnjamo da u to da bi bila zanimljiva kupcima – kaže ove simpatične djevojke.
I letimičan pogled na njihov finalni proizvod potvrđuje njihove riječi – napravile su dobru stvar. Možda to zaista prepozna neki investitor pa „Mythopoly“ dobije priliku zabavljati, educirati i oduševljavati velike i male klince i izvan Daruvara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....