U Hrvatskoj ti se najbolje nikada ne zabuniti, posebno onda kada nekome uplaćuješ novac.
I to ne nekome nepoznatom - nego Zagrebačkom holdingu, kojemu velik broj građana redovito podmiruje račune za vodu i smeće, a neki i za pričuvu.
No, jedna je naša čitateljica imala dosta neugodno iskustvo.
Gospođa se tek nedavno počela koristiti internet bankarstvom pa je, zabunom, Holdingu dvaput platila isti račun, te je odlučila zatražiti povrat novca.
Sudeći po objašnjenju na njihovoj stranici, postupak bi trebao biti jednostavan.
"Za povrat više uplaćenih sredstava, uz našu provjeru osnovanosti zahtjeva, potrebno je dostaviti dokaz o uplati te OIB, broj osobne iskaznice i IBAN uplatitelja", upute su s njihovih stranica kojih se pridržavala i naša čitateljica.
Novac ekspresno vraćen
Ipak, novac nikako da joj bude uplaćen pa se nakon nekog vremena opet obratila službi, iz koje su joj poručili nek bude strpljiva jer imaju jako puno zahtjeva.
"Zanimljivo je kako ekspresno obračunavaju zatezne kamate i šalju opomene, ali kad trebaju vratiti novac, sve stane", kroz šalu nam je rekao gospođin zet, koji joj je pokušavao pomoći.
Nakon više od dva mjeseca čekanja obratio se Škrtici, a mi smo s Holdingom odlučili provjeriti gdje je zapelo i je li to uobičajena procedura da se povrat novca čeka toliko dugo.
Zanimljivo, samo dan nakon našeg upita čitateljica nam je javila kako je novac ekspresno vraćen, a vrlo brzo stiglo nam je i pojašnjenje iz Holdinga.
Prava lutrija: Ovaj je račun najnetransparentniji obračun komunalne usluge u Zagrebu
Napomenuli su nam da se postupak povrata novca ne odvija automatski.
"Za provedbu povrata sredstava korisnik treba ispuniti odgovarajući zahtjev s podacima koji su nužni za provjeru, obradu i isplatu, odnosno povrat greškom ili dvostruko uplaćenih sredstava (ime i prezime obveznika, broj obveznika, sistemski broj objekta, broj tekućeg računa, dokaz o uplati). Zahtjev se može predati putem elektroničke pošte ili osobno u Holding centru ili u GSKG-u", poručili su iz ove zagrebačke megatvrtke te upozorili kako se prilikom odlučivanja o isplati povrata prvo pregledava ima li kakvih dugova.
Provjera prije povrata
"Prilikom obrade zahtjeva sagledava se stanje na svim knjigovodstvenim karticama podnositelja zahtjeva. U slučajevima kada na knjigovodstvenim karticama obveznika, koji je podnio zahtjev za povratom sredstava, ujedno postoje stavke s dugovanjem, GSKG kontaktira stranku te predlaže da se tom uplatom zatvore ostala otvorena dugovanja. Po dovršetku provjera i usklađivanja podataka donosi se odluka o povratu ili preknjiženju, sukladno zahtjevu podnositelja i stanju na knjigovodstvenim karticama", poručili su iz Holdinga te dodali kako je u konkretnom slučaju GSKG zaprimio i obradio zahtjev korisnice za povrat sredstava te su nakon provedenih kontrola sredstva isplaćena na naznačeni račun stranke.
Stranci su se ujedno ispričali zbog čekanja, ali nam nisu poslali odgovore na pitanja koliko zahtjeva za povrat novca imaju godišnje te traju li oni i inače toliko dugo.
Ne prebijaju po automatizmu
Ovo nije prvi put da pišemo o apsurdima koji postoje kod preplata računa glavnom gradskom upravitelju zgrada.
Naime, 2017. imali smo slučaj čitateljice koja je zabunom, umjesto računa za prosinac i siječanj, dvaput platila račun za prosinac, a iako je GSKG imao višak novca na računu, nije ga prebio, nego ga je zadržao, a čitateljici poslao opomenu o dugovanju.
Tada su pojasnili da tvrtka ne poznaje "samoinicijativu preknjižbe dugovanja" jer oni svaku naknadu evidentiraju na odvojenim knjigovodstvenim karticama, a uplate knjiže sukladno podacima s uplatnih dokumenata.
Jesu li ovu praksu u međuvremenu promijenili, ne znamo, no čini se da povrat novca i dalje ne ide glatko - niti bez upliva medija.
Imate prijedlog za Veliku škrticu?
Pišite na: [email protected]
Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....