
HŽ Infrastruktura objavila je natječaj za izvođenje radova na rekonstrukciji i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo – Novska, što je najveći željeznički infrastrukturni projekt u povijesti Republike Hrvatske.
Dionica duga 83 kilometra bit će modernizirana kroz projekt vrijedan 620 milijuna eura, a sufinanciran sredstvima Europske unije, putem Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) i Programa Konkurentnost i kohezija (PKK).
PROČITAJTE VIŠE Živimo u desetljeću ulaganja i razvoja željeznice
Po završetku radova, vlakovi će se ovom dionicom kretati brzinom do 160 km/h, što će značajno poboljšati sigurnost i učinkovitost željezničkog prometa, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
Projekt obuhvaća potpunu rekonstrukciju postojeće pruge i izgradnju dodatnog kolosijeka, kao i modernizaciju ključnih kolodvora i stajališta na ruti. Planirana je rekonstrukcija kolodvora Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina i Novska, dok će kolodvori Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec i Ludina biti prenamijenjeni u stajališta ili otpremništva.
Stajališta Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica i Stara Subocka također će biti obnovljena, a u sklopu projekta izgradit će se novo stajalište Okešinec dok će se kolodvor Prečec ukinuti.
Nadalje, predviđena je denivelacija ili ukidanje većine željezničko-cestovnih prijelaza, osim nekoliko ključnih točaka u Ostrni, Križu, Lipovici i Voloderu. Projekt uključuje i ugradnju novih prometno-upravljačkih i signalno-sigurnosnih uređaja, kao i modernizaciju elektroenergetskog infrastrukturnog podsustava.
PROČITAJTE VIŠE Vlada će učiniti sve da provedba velikih prometnih projekata ide što brže
Rok za dostavu ponuda traje do 8. travnja 2025., a završetak radova predviđen je za pet godina od uvođenja izvođača u posao. Ovaj projekt ključan je za modernizaciju hrvatske željezničke mreže i unapređenje povezanosti s europskim prometnim koridorima, tvrde u HŽ Infrastrukturi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....