DIO AUTOCESTE A7

Tuneli, vijadukt dug više od kilometra... Rađa se obilaznica oko turističkog središta, imamo snimke!

Obilaznica se gradi u profilu brze ceste, s dvije sjeverne trake buduće autoceste...

Obilaznica oko Novog Vinodolskog

 Jutarnji List/

Obilaznica Novog Vinodolskog jedina je dionica buduće autoceste Križišće – Žuta Lokva koja je trenutno u izgradnji. Riječ je o 9,8 kilometara dugoj prometnici od čvora Selce do čvora Novi Vinodolski, kod Povila, od čega će 6,5 kilometara biti izgrađeno na trasi buduće autoceste, dok se ostatak odnosi na spojne ceste.

U ovom trenutku obilaznica se gradi u profilu brze ceste, s dvije sjeverne trake buduće autoceste, na dionici Selce – Novi Vinodolski. No, potkraj prošle godine raspisan je natječaj za gradnju punog profila autoceste od Križišća do Selca, pa se paralelno projektira i priprema izgradnje punog profila autoceste od Selca do Novog.

Obilaznica će cijelom duljinom prolaziti novljanskim zaleđem, od Selca, gdje će biti izgrađen novi čvor na Jadranskoj magistrali, do ponovnog spoja s Jadranskom magistralom poslije Povila, u smjeru Senja. Ona bi u prvom redu trebala značajno prometno rasteretiti središte Novog Vinodolskog, posebno u turističkoj sezoni, kad kroz centar grada dnevno prolazi i po dvadeset tisuća vozila, čime je ovaj primorski gradić jedan od prometno najopterećenijih u Hrvatskoj.

Trasa obilaznice prolazi izuzetno zahtjevnim terenom, zbog čega će na njoj biti izgrađen velik broj objekata, od kojih se izdvajaju tunel Zagori, dug 834 metra te vijadukt Ričina preko vinodolske doline, dug čak 1057 metara. Snimke iz zraka pokazuju koliko je teren zahtjevan za radove i u kojoj su oni fazi.

Prema podacima iz Hrvatskih autocesta na tunelu Zagori probijaju se obje tunelske cijevi, i ona koja će biti u prometu i druga za kasniji puni profil. Do sada je probijeno oko 90 posto obiju cijevi odnosno 1400 od 1600 metara ukupne dužine. Na vijaduktu Ričina izvedeno je 16 od 18 stupnih temelja a do 15.8. svi temelji trebali bi biti završeni.

Na trasi iz smjera Selca izvode se radovi na zapadnom predusjeku tunela Zagori kao i propusti te nasip uz propust. Iza vijadukta Ričina izvode se pak propusti 4 i 5 kao i nasip između njih. U Hrvatskim autocestama tvrde kako radovi idu prema planu te se njihov završetak očekuje u roku, odnosno u proljeće 2026. godine.

Kada bude završena obilaznica će omogućiti i znatno brže prometovanje prema Rabu, Senju, Pagu i drugim destinacijama južno od Novog Vinodolskog.

Paralelno s izgradnjom ove dionice u tijeku je su i aktivnosti za završetak i preostalih dionica. U tijeku je postupak javne nabave za izgradnju dionice od Križišća do Selca ukupne duljine 18,7 km. Započela je izrada idejnog rješenja vezane za procjenu utjecaja zahvata na okoliš za dionicu Novi Vinodolski – Senj, duljine 17,9 km, dok je za posljednju dionicu od Senja do Žute lokve, duljine 13,0 km pokrenuta javna nabava za izradu projektne dokumentacije do nivoa Lokacijske dozvole.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 15:43