NEISPLATIVA PRUGA

Trajekt iz Rijeke za Dubrovnik će ploviti samo ljeti

Uz 62 člana posade na trajektu u zimskim mjesecima bude samo šest, sedam putnika. Trajekti na liniji koja spaja jug sa sjevernim Jadranom i dalje do Barija ubuduće će ploviti samo od lipnja do listopada
 Karmen Mrkić/Cropix

DUBROVNIK - Riječka Jadrolinija do početka lipnja ukida jedinu redovitu trajektnu cjelogodišnju liniju između Rijeke i Dubrovnika te dalje do talijanskog Barija, neslužbeno su nam potvrdili u dubrovačkom uredu te brodarske kuće.

Željko Lukanović, zadužen za brodske linije nije želio govoriti o detaljima. Ivan Franičević iz Agencije za obalni linijski pomorski promet kazao je kako je trajektna linija između Rijeke i Dubrovnika, koja je ta dva grada preko drugih hrvatskih luka povezivala dva puta tjedno, ukinuta do kraja mjeseca kada zasjeda Upravno vijeće te Agencije na kojem će se, sukladno financijskim mogućnostima subvencioniranja, dakle količini novca koji se iz državnog proračuna mogu izdvojiti, odlučiti o sudbini jedine trajektne linije koja je Dubrovnik morskim putem povezivala s ostatkom hrvatske obale.

Slaba zarada od karata

Neslužbeno doznajemo kako je izvjesno da će morska veza između Rijeke i Dubrovnika postati sezonska pa će tako funkcionirati samo od lipnja do listopada. Da je trajektna linija zimi neisplativa poznato je svima, a to je potvrdila i saborska zastupnica Dubravka Šuica.

- Ukidanje trajektne linije jako loše za Dubrovnik, no informirali su me da iz Gruža prema Rijeci uz 62 člana posade u prosjeku krene tek sedam putnika. Moramo priznati da je to neisplativo, posebice u vrijeme ovakve gospodarske krize - pojašnjava Šuica.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić još nije službeno obaviješten da se ukida jedina trajketna linija pa nije želio komentirati nastalu situaciju. Upućeni tvrde da se iz državnog proračuna na subvencioniranje duž obalne trajektne linije od Rijeke do Dubrovnika izdvajalo na milijune kuna jer zarada od prodanih karata nije mogla pokriti ni troškove plaća službenica na prodajnim šalterima.

Izolirani jug

Najbolji primjer o popunjenosti linije je trajekt Marko Polo na kojem je u trenutku nasukavanja bilo samo 40 putnika, među kojima je bio i određen broj onih koji su dobili besplatne karte s obzirom na to da zaposlenici Jadrolinije imaju pravo na određeni broj takvih karata.

Bilo kako bilo, Dubrovčani su, nakon što su ostali bez autoceste, ostali i bez pomorske veze s Hrvatskom pa će krajnji jug, poglavito za burnih dana kada zrakoplovi ne mogu slijetati na dubrovački aerodrom ili pak tijekom najavljenog skorog štrajka osoblja Croatia Airlinesa, biti u potpunosti izoliran.

Dubrovčanima ostaje na raspolaganju samo autobusni ili prijevoz osobnim automobilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:16