OSTAJU U MEDIJSKOM PROSTORU

Telemach pokrenuo pandan Netflixu u Hrvatskoj i bacio se na gradnju fiksne mreže

Korisnicima nude uslugu distribucije televizije - EON-a koja uključuje 160 televizijskih i radijskih kanala, među kojima i N1
Adrian Ježina
 Žiga Intihar

United grupa, koja je vlasnik N1, Sport Kluba, Nove TV i telekom operatera Telemacha, u Hrvatskoj je pokrenula svoj pandan Netflixa.

Na taj način N1 televizija ostaje u hrvatskom medijskom prostoru neovisno o tome hoće li se zadržati ili vratiti na telekomunikacijskim IPTV platformama. Telekom Telemach od četvrtka korisnicima nudi uslugu distribucije televizije - EON-a.

Nije IPTV

Riječ je o usluzi koja uključuje 160 televizijskih i radijskih kanala, 80 HD TV kanala, sportske statistike, premotavanje sadržaja do sedam dana unatrag i 19.000 naslova u videoteci. Iz korisničke perspektive, riječ je o usluzi usporedivoj s MAXtv-om Hrvatskog telekoma i XploreTV-om A1 Hrvatska, ali se, za razliku od takvih usluga, može kupiti i bez ugovora s telekom operaterom, odnosno Telemachom.

Adrian Ježina, predsjednik Uprave Telemacha, kaže da postoji jedna velika razlika. Njihova usluga tehnički funkcionira poput Netflixa i YouTubea, a ne IPTV-a. K tome, Telemach je ne pruža, nego je u Hrvatskoj samo prodaje.

- Uslugu EON na hrvatsko tržište pustila je austrijska tvrtka Solford Alpine, koja je od hrvatske Agencije za elektroničke medija ishodila dozvolu za pružanje audiovizualnih medijskih usluga na zahtjev - kaže Ježina i nastavlja: - Naša je želja da se zakon u Hrvatskoj promijeni i da se i nama omogući da napravimo potpuno konvergentnog operatera kao što su to naši konkurenti, ali vjerujemo da će ova usluga biti zanimljiva korisnicima i zato smo je odlučili uvesti.

Korisničko iskustvo

U Sloveniji je ova usluga dostupna pod imenom EON i uistinu se natječe s Netflixom, Amazonom i HBO-om, čak i u korisničkom iskustvu, jer, primjerice, jedina je takva usluga iz regije koja korisnicima nudi i glasovno sučelje. Upravo je po toj opciji ispred svih sličnih usluga na hrvatskom tržištu.

Nikola Francetić, izvršni direktor tvrtke Solford Alpine, koja distribuira EON na međunarodnoj razini, kaže da je iznimno zadovoljan što su u sklopu svoje paneuropske kampanje pokrenuli i EON u Hrvatskoj.

- Već postoji mnogo hrvatskih pretplatnika koji koriste EON diljem svijeta putem naše globalne distribucije - kaže Francetić.

Iako se na tržištu nagađa da bi u sklopu planova širenja United mogao preko Telemacha Hrvatska kupiti i Optimu telekom, o tome nikakvih službenih informacija nema. Čelnik Telemacha u Hrvatskoj to nije želio komentirati, nego je istaknuo da je fokus kompanije na 5G, izgradnji fiksne mreže i povećanju broja zaposlenika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:11