LOGISTIKA U DOBA KRIZE

SVI OPSKRBNI TERMINALI INE RADE NEOMETANO I SIGURNO Poljoprivrednici, ribari i građani zbog njih neće ostati bez goriva

 
Mauro Blasich, Ana Baković i Dario Mance
 Matija Djanješić / CROPIX

Cijela je ova situacija neobična i neizvjesna, kako svim građanima Hrvatske tako i nama, ali posao otpreme i distribucije goriva prema Ininim maloprodajnim mjestima, kao i prema partnerima, ne smije stati.

Poručuju to naši sugovornici Mauro, Ana i Robert, djelatnici Inina Cestovnog terminala u Rijeci, koji ne mogu ostati doma jer o njihovom poslu ovisi opskrba kako građana, tako i ribara, poljoprivrednika i raznih tvrtki koje ovise o prijevozu.

Inina Logistika organizira i provodi opskrbu tržišta s ukupno 19 terminala u Hrvatskoj, uključujući i Cestovni terminal u Rafineriji nafte Rijeka. Otprema iz riječke rafinerije, uz cestovni transport, odvija se još i brodarskim te željezničkim transportom, a uključuje sve naftne derivate, benzinska i dizelska goriva te dostavu loživa ulja, plavog dizela i ukapljenog naftnog plina (UNP) za velike potrošače i kućanstva. Uz to, INA opskrbljuje i gorivo za zrakoplove na zračnim lukama u Hrvatskoj.

Drukčiji dan

Značajan obujam posla odvija se upravo na radnom mjestu naših sugovornika, na Cestovnom terminalu Rijeka koji se nalazi u sklopu Rafinerije nafte Rijeka. Lokacija uključuje tri terminala, brodski, željeznički i cestovni terminal koji rade neprekidno - 24 sata na dan, 365 dana u godini. S obzirom na prirodu posla, većina zaposlenika terminala nije u mogućnosti raditi od kuće, nego svakodnevno dolaze na posao i odrađuju gu prema planu, pridržavajući se pritom svih pravila zaštite na lokaciji.

Kostrena, 060420.
Serijal Ljudi. Reportaza o djelatnicima INE.
Na fotografiji: Dario Mance, voditelj smjene Cestovnog terminala Rijeka.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanješić / CROPIX
Dario Mance, voditelj smjene Cestovnog terminala Rijeka

Mauro Blasich voditelj je teminala i kaže kako im se svima od početka situacije s koronavirusom radni dan značajno promijenio.

- Pojedini zaposlenici su, kojima posao to omogućava, raspoređeni na rad od kuće. Ostali, koji su operativno vezani za otpremni proces, rade i dalje u smjenskom radu, ali uz strogu primjenu novih zaštitnih mjera te prilagođen smjenski rad. Konkretno, i ja radim od kuće, međutim, u dogovoru s nadređenim, gotovo svakodnevno dolazim na terminal kako bih provjerio da se svi poslovni procesi odvijaju bez zastoja - kaže Mauro.

Brza reakcija

Dodaje kako su, na sreću, odmah na početku izbijanja krize brzo reagirali i nabavili zaštitna sredstva te organizirali poslovanje prema svim preporukama i zahtjevima Stožera civilne zaštite i Uprave Ine. Pohvalio bih sve vozače, kao i kolege s terminala, koji se stvarno pridržavaju mjera čime doprinose ovoj zajedničkoj borbi protiv virusa.

- Pritom mislim na nošenje maski i rukavica te poštovanje visokih higijenskih standarda, odnosno često pranje ruku, korištenje dezinfekcijskih sredstava, izbjegavanje bliskog kontakta. S našeg terminala je na dnevnoj bazi odlazilo i nekoliko desetaka cisterni za talijansko tržište. Budući da je u Italiji kriza počela prije nego kod nas, to je u danom trenutku uzrokovalo dodatni strah. Međutim, to nas je potaknulo na pravodobno razmišljanje i primjenu potrebnih mjera - kaže voditelj terminala.

Kostrena, 060420.
Serijal Ljudi. Reportaza o djelatnicima INE.
Na fotografiji: Ana Bakovic, otpremnik Cestovnog terminala Rijeka.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanješić / CROPIX
Ana Baković, otpremnik Cestovnog terminala Rijeka

Ana Baković radi kao otpremik na Ininu riječkom terminalu, što podrazumijeva izdavanje naloga za utovar vozačima, a nakon što utovare proizvode u autocisterne, izrađuje i sve popratne dokumente za otpremu, uključujući i sve carinske dokumente za robu koja se prodaje na izvozna tržišta.

- Otpremamo unutar Hrvatske i radimo isporuke na druga ključna tržišta, osim prema Italiji koja je najviše pogođena koronavirusom. Kao što i svi znamo, gorivo je prijeko potrebno. Ljudi se voze i sada, možda ne kao i prije koronavirusa, ali potražnja i dalje postoji. Primjerice, potražnja za loživim uljem, uslijed niske cijene značajno je porasla i ljudi pune zalihe za grijanje. Također, uskoro očekujemo i pojačanu otpremu plavog dizela za naše ribare i poljoprivrednike - objašnjava Baković zašto bi zemlja itekako osjetila da naši sugovornici prestanu raditi.

Iz Terminala se oprema više od sto cisterni dnevno, a jednu od njih vozi i Robert Brumnjak.

Uvijek oprezni

- Na terenu smo, kao i inače, opskrbljeni antistatičkim odjelima, a s obzirom na novonastalu situaciju s koronavirusom, imamo i maske, rukavice te razna dezinfekcijska sredstva za čišćenje površina i za održavanje higijene ruku. Pri neizbježnoj komunikaciji s bilo kojom osobom održavamo preporučenu udaljenost od dva metra - opisuje Robert kako se njemu i njegovih kolegama vozačima radni dan promijenio. Neovisno o tome, kaže, ide li u najveće žarište zaraze ili u mjesto gdje virusa još nema, mjere opreza su jednake.

Kostrena, 060420.
Serijal Ljudi. Reportaza o djelatnicima INE.
Na fotografiji: Robert Brumnjak, vozac auto cisterne.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanješić / CROPIX
Robert Brumnjak, vozac auto cisterne

- Mi se ponašamo kao da je opasnost od zaraze svugdje visoka. Nužno je ovakvo ponašanje da bismo sami sebe, kao i sve ostale koji su s nama u kontaktu, zaštitili od virusa - objašnjava.

Iako doza straha postoji kod svih njih, kažu nam Mauro, Ana i Robert, pridržavanjem svim mjera opreza trude se rizik svesti na najmanju moguću mjeru. Svi imaju kod kuće obitelji, pa se zbog sebe, ali i njih, osim na poslu svih preporuka stožera drže i kad im smjena završi, u svakodnevnom životu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 12:38