
SDP-ova gradonačelnica Supetra Ivana Marković u javnom pismu dala je podršku posadi trajekta koju istražuje DORH, a potom oplela po Plenkoviću i HDZ-u. Istaknula je da su izvješća Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Agencije za istraživanje nesreća upozorila na propuste u sustavu. Podsjetila je da je nakon objave izvješća smijenjena Uprava Jadrolinije na čelu s Davidom Soptom, no istraga ne ide u smjeru u kojem bi trebala ići te se osvrnula i na otkriće Jutarnjeg lista da je bivši predsjednik Uprave naručio pravno mišljenje o tragediji koje je platio 25 tisuća eura.
- Bivši predsjednik Uprave je zadnje dane svoga mandata iskoristio da potroši 25 tisuća eura našeg novca za pisano mišljenje na 18 stranica teksta, tj. 1470 eura po stranici da bi kupio pravdu. Za sebe. Pravno mišljenje na 18 nepunih stranica rijetkog proreda. Mornari i posada nisu bili te sreće.
PROČITAJTE VIŠE Bivši šef Jadrolinije zadnje dane mandata iskoristio je da bi kupio pravdu
U tom mišljenju sva je krivnja svaljena na njih, one koje je Uprava trebala obučiti, osigurati i zaštititi, i to kroz čl. 9. Posada broda Lastovo bila je upoznata s postupkom podizanja, spuštanja i osiguranja brodskih rampi, jer je notorna činjenica da je to bila svakodnevna rutinska operacija s obzirom na to da se rampa godišnje dizala i spuštala 3000 puta. I već u sljedećoj, 10. točki kaže kako iz analiziranog izvještaja Uprave za sigurnost plovidbe Ministarstva proizlazi da nema elemenata prekršajne odgovornosti predsjednika Uprave Jadrolinije i Hrvatskog registra brodova - napisala je Ivana Marković.
Marin Miletić iz Mosta smatra kako se ne smije dopustiti da u ovakvoj tragediji padaju glave običnih mornara koje se žrtvuje prema najnovijem mišljenju što ga je naručila bivša uprava.
- A čuvaju se glave Plenkovićevih prijatelja. To nije pošteno niti pravedno. Mi smo kao Most podnijeli i interpelaciju jer smo htjeli u Saboru raspravljati o problemima u Jadroliniji, ali su nas vladajući blokirali. Nećemo se umoriti od nastojanja da pravi krivci plate račun za svoja djela koja su dovela do smrti troje pomoraca, a to je kaznena odgovornost cijele Uprave i Nadzornog odbora - smatra Miletić.
Nediljko Bulić, predsjednik Glavnog odbora Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske i član Nadzornog odbora, kaže da članovi Nadzornog odbora nisu znali da je naručeno spomenuto mišljenje Dragana Bolanče, a kamoli da je ono plaćeno 25 tisuća eura. Objašnjava kako Nadzorni odbor tek na kraju godine dobije izvješće o radu uprave.
- Kao Nadzorni odbor ne znamo niti možemo znati što svakodnevno radi Uprava - ističe Bulić dodajući da je tek iz medija saznao da je bilo naručeno to mišljenje.
- Nije bilo potrebno da se toliki novci daju za to. Ne podržavam da se novci poreznih obveznika troše na ovakav način. Agencija i Ministarstvo utvrdili su stanje, a sad se s ovim mišljenjem krivnja u potpunosti prebacuje na radnike, a to je neprihvatljivo - dodaje Bulić.
Sindikat pomoraca zgrožen
Neven Melvan iz Sindikata pomoraca zgrožen je time da je uprava naručila sporno mišljenje.
- Nemojmo pritom zaboraviti da je Jadrolinija državna firma i u vlasništvu je države, pa to znači da su porezni obveznici platili to mišljenje kako bi se Uprava oprala od odgovornosti. Sramotno i tužno, pa i bezobrazno prema obiteljima poginulih, radnicima... - dodaje Melvan.
PROČITAJTE VIŠE Bivša Uprava Jadrolinije svalila je sve na posadu
Ivan Srzentić iz Izvršnog odbor strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije pozdravlja reakciju gradonačelnice Supetra te poziva i druge da komentiraju.
- Neka ljudi reagiraju, a mi ostajemo pri našem stavu da ako Bolančino mišljenje vrijedi 25 tisuća eura, naše je onda 50 tisuća eura - dodaje.
SDP-ova gradonačelnica Supetra Marković u svom dopisu nadalje piše kako sama sebi, kao laiku, "postavlja pitanje što ako se svih tih 3000 tisuća puta rampa spustila i digla bez ikakvih problema, a nije bilo rutine u izvanrednim situacijama za koje, kako su izvješća utvrdila, nisu postojali detaljni protokoli? Upravo su protokoli bili nužni za te situacije. I dovoljno je bilo jedan put te izvanredne situacije".
- Oba izvješća, nadležnog Ministarstva i Agencije, upozoravaju na propuste u sustavu upravljanja sigurnošću, zbog čega je smijenjena Uprava Jadrolinije, a sada istraga DORH-a ide u suprotnom smjeru, odnosno prema onima koji su trebali provoditi protokole za koje je utvrđeno da nisu bili detaljno propisani - stoji u njezinom pismu u kojem nadalje piše:
- Jer zašto bi sigurnosni protokoli bili propisani kada, eto, poslovanje se odvija zahvaljujući rutini mornara, a ne po detaljnim propisanim standardima poslovanja kompanije? Jer Uprava i NO su ukras kompanije, a njihova zadaća nije upravljanje poslovima društva s pozornošću urednog i savjesnog gospodarstvenika, kako to zahtijeva dobrobit Društva poštujući interese vlasnika Društva i prava zaposlenika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....