KORUPCIJA NIJE JEDINI PROBLEM

STRAVIČNI SLUČAJEVI PRIJAVLJENI POVJERENSTVU ZA ZAŠTITU PACIJENATA Ginekolog snimao mlade pacijentice, a jednoj su ženi izvadili bubreg bez razloga!

 Profimedia, Alamy

Mito i korupcija pa ni liste čekanja nisu, čini se, najveći problem pacijenata u zagrebačkim bolnicama i domovima zdravlja, piše Dnevnik.hr. Više ih muči stručnost liječnika, što je u dva slučaja imalo smrtne posljedice i jedno komatozno stanje, to što im se nitko ne javlja na telefonske pozive i to što su predmet neprimjerenog ponašanja od strane medicinskog osoblja. Naime, uvid u neke od pojedinačnih slučajeva otkriva koliko običan odlazak kod liječnika može biti traumatičan, a posljedice ponekad fatalne.

'Nedavno nam se obratila pacijentica koja je ostala bez bubrega i gušterače jer su dva stručna nalaza pokazala da na bubregu ima tumor dok ga prema trećem nije bilo. Ona je operirana, a analiza je pokazala da ipak nije imala tumor. Odlučila se obratiti nama', kazao je Damir Jukica koji je proteklih devet godina na čelu Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba osnovanog po direktivi EU-a.

Povjerenstvo je nerijetko prva i posljednja adresa na koju pacijenti koje je iznevjerio sustav dolaze po pomoć.

'Imali smo slučaj ginekologa koji je snubio i snimao svoje mlade pacijentice. Govorio im je kako je potentan, bogat i utjecajan... Kada sam ga prijavio, na temelju iskaza jedne studentice, dobivao sam i čestitke iz nekih institucija jer smo se usudili dirnuti u nekog tko se smatrao nedodirljivim. Na kraju je cijeli slučaj za njega završio ipak bez većih sankcija, no bar je umirovljen jer da nije, tko zna koliko bi dugo još ponavljao svoja nedjela', navodi Jukica.

U ovom slučaju, studentica je bila bez novca za privatnu tužbu, ali i slomljena svime što se dogodilo jer je na kraju prozvani ginekolog tražio od nje da se - ispriča!

Čest je slučaj da je riječ pacijenta kontra riječi liječnika, a ishod u tom slučaju za njih je obično nepovoljan.

'Štitimo prava i interese pacijenata te postupamo i kada znamo da neće biti sankcija. Liječnicima i ravnateljima bolnica dajemo do znanja da su pod lupom, želimo da zdravstveni radnici budu upozoreni', kaže Jukica dodajući da reagiraju i na slučajeve za koje saznaju iz medija.

Povjerenstvo je tijekom prošle godine Hrvatskoj liječničkoj komori prijavilo četiri slučaja od kojih je jedan imao smrtni ishod, no HLK je utvrdio kako stručnih ni etičkih propusta nije bilo. Također, povjerenstvo je zaprimilo u 2016. godini ukupno 212 pritužbi pacijenata što u odnosu na 154 zaprimljenih tijekom 2015. predstavlja porast od 37,6 posto. Najviše je pritužbi stiglo na rad i ponašanje bolničkih liječnika - 48, te nešto manje na liječnike obiteljske medicine - 43.

Najveći problem pacijentima predstavlja stručnost bolničkih liječnika (26 pritužbi) - u dva je slučaja nastupila i smrt pacijenta, a u jednom je pacijent pao u komu. Od ostale 23 pritužbe dvije se odnose na rad liječnika u rodilištima, a tri na način liječenja pacijenata oboljelih od autizma.

Kad je riječ o liječnicima obiteljske medicine stigle su 43 pritužbe - najviše na rad - 18, nejavljanje na telefonske pozive - šest te pet zbog neprimjerenog odnosa prema pacijentu. Pacijenti su prijavljivali i neizdavanje uputnica te uskraćivanje prava na bolovanje. Na medicinske sestre pacijenti su se požalili 16 puta, a sve prijave odnosile su se na nejavljanje na telefonske pozive i u za to određenom jednosatnom terminu.

Na liječnike-specijaliste stigla je 31 prijava, a najviše su se pacijenti žalili na psihijatre i stomatologe.


Zanimljivo je da je Povjerenstvu tijekom 2016. godine dostavljena samo jedna – i to anonimna - prijava pacijenta u kojoj je bilo navedeno da je jedan liječnik-specijalist za svoju uslugu tražio mito, no kako prijavitelj nije bio voljan dati niti svoj niti liječnikov identitet, daljnjih postupaka nije bilo, piše Dnevnik.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 01:23