PROJEKT SVIH PROJEKATA

Što se zapravo dogodilo brodu s posljednjim elementima za Pelješki most: ‘Ma, kakav kvar...‘

Brod je zapravo čekao točan termin uplovljavanja u Ploče, a tamo bi trebao biti u utorak
 Josko Ponos/Cropix

Iako brod koji iz Kine prevozi čelične elemente za Pelješki most kasni, radovi na samom mostu teku predviđenom dinamikom i prvi automobili preko Neretvanskog kanala mogli bi proći već u ožujku naredne godine, piše Slobodna Dalmacija.

Podsjetimo, teretni brod Development Way koji dovozi zadnja 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most plutao je dva dana na Otrantskim vratima. Pozicija broda mogla se vidjeti na web stranici www.VesselFinder.com, a kao razlog njegova stajanja na pučini navedena je ograničena upravljivost brodom, što je protumačeno da je brod, Development Way, izgrađen 1983. godine koji je namijenjen prijevozu teških tereta, u kvaru.

image


Nikola Vilic/Cropix

Međutim, kako Slobodna doznaje u Lučkoj kapetaniji u Pločama, službeni kvar na brodu nije prijavljen i brod je nastavio putovanje prema luci odredišta. Brodarski agent je javio da je brod zapravo čekao točan termin uplovljavanja u Ploče. Na sidrištu Luke Ploče očekuje se u utorak između 13 i 14 sati.

- Inspekcijske službe će pregledati brod kako bi se utvrdilo da nema kakvih tehničkih nedostataka te će nakon toga krenuti prema gradilištu mosta, pojasnio je lučki kapetan u Pločama Joško Nikolić.

Riječ je o posljednjem kontingentu od 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most koji je već uvelike izmijenio vizuru neretvanskog priobalja. Do sada je na gradilište mosta u Komarnu i Brijestu stigao 141 čelični segment mosta. Ukupna vrijednost investicije je 526 milijuna eura.

Radovi napreduju i na pristupnim cestama mostu. S pelješke strane probijen je i drugi tunel Kamenice u dužini 499 metara, a radovi se izvode i na takozvanoj stonskoj obilaznici.

image

Nikola Vilic/Cropix

Mostom i prije ceste

Čim Kinezi završe Pelješki most, Neretvani, Pelješčani, Korčulani i Dubrovčani preko njega će se moći voziti i prelaziti s jedne na drugu stranu bez obzira na kašnjenje radova na pristupnim cestama. Naime, čvor Brijesta će omogućiti privremeni spoj mosta i postojeće pelješke ceste, a nakon nedavnog provedenog postupka javne nabave gradit će ga austrijski Strabag za 47,7 milijuna kuna. Do kraja rujna 655 kineskih radnika zavarit će sve čelične segmente u rasponsku konstrukciju mosta, a već početkom naredne godine most će biti spreman za tehnički pregled.

image
Tonci Plazibat/Cropix

Preko čvora Brijesta vozila će se uključivati na postojeću pelješku cestu te dalje putovati prema Stonu ili prema Orebiću. Budući da je pelješka cesta poprilično loša i nije predviđena za toliku količinu prometa koja se očekuje kad sav promet bude išao preko Pelješkog mosta, sve dok se ne završi gradnja novih pristupnih cesta, preko mosta će moći ići samo osobna vozila i vozila težine do 7,5 tona. Most je namijenjen isključivo za promet motornim vozilima, imat će dva vozna i dva zaustavna traka tako da neće biti moguć prelazak pješaka.

Izgradnjom mosta, na Pelješcu i u dolini Neretve mijenja se puno toga poglavito u turističkom smislu, jer primarna turistička djelatnost dobiva novi zamah, budući da atraktivne pelješke plaže već dogodine postaju bliže domaćim i inozemnim gostima. Nadaju se tome i pelješki ugostitelji, koji očekuju turistički procvat poglavito središnjeg i istočnog dijela poluotoka koji je rjeđe naseljen i turistički znatno manje razvijen od zapadnog dijela, piše Slobodna Dalmacija.

image
Josko Ponos/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 05:11