Redakciji Slobodne Dalmacije javila se mlada Azijatkinja, inače državljanka Južne Koreje. U razgovoru nam je rekla da je dobila poziv da podigne bankovnu karticu u jednoj splitskoj poslovnici poznate hrvatske banke.
- Nisam mogla ući u banku jer mi je čuvar rekao da moram otići liječnicima i provjeriti imam li koronu, vratiti se i dati mu dokumente kako bih mogla ući u banku. Inače, to me nitko nije tražio, bez problema ulazim u supermarkete i ljekarne. Loše sam se osjećala, jer su drugi ljudi ulazili, ali meni zaštitar nije dao. U Splitu radim dvije godine i posljednjih godinu dana i nisam bila u Južnoj Koreji. Samo zbog mojih azijskih fizičkih karakteristika me je izdvojio od ostalih i poslao da se provjerim kod liječnika i tek onda da se vratim - kaže ta mlada dama (podaci poznati redakciji).
Pristala je da njezine privatne podatke novinari pošalju središnjici banke, ali ne želi da je se imenuje, jer kaže da joj u Splitu lijepo i ne želi “crniti” cijeli grad. Samo želi doći do svoje kartice. Pita se i tko je dao ovlast zaštitaru da je šalje na test za koronu. Navodi i da Hrvatsku uopće nije napuštala posljednja četiri mjeseca i žalosti je što je doživjela neugodnost.
Nakon telefonskog razgovora poslala je i SMS poruku u kojoj je još jednom potvrdila ono što je rekla.
U zagrebačkoj središnjici te banke imaju pak drukčiju verziju priče:
- Prilikom ulaska u naše poslovnice od klijenata se ne traže nikakve potvrde o zdravstvenom stanju ili provedenom testiranju na koronavirus, te smo sigurni da se to nije dogodilo niti u ovom slučaju. Prema klijentici se postupalo u potpunosti jednako kao i prema svim ostalim klijentima, a očito je došlo do nesporazuma u komunikaciji koja se odvijala na engleskom - kažu nam u toj banci, te nastavljaju.
- U svrhu zaštite zdravlja klijenata i naših zaposlenika sve se klijente prilikom ulaska u poslovnicu zamoli za izjavu kojom potvrđuju da im nije izrečena mjera samoizolacije. Riječ je o preventivnoj mjeri kojom se umanjuje rizik od ulaska osoba koje se nalaze u samoizolaciji, a što je navedeno i u obavijesti koja je istaknuta na ulazu u poslovnice, a sve u cilju kako bi se podigla viša razina sigurnosti u zaštiti zdravlja ljudi.
Žao nam je što je došlo do ovog nesporazuma, a klijenticu ćemo svakako kontaktirati i uručiti joj karticu - kažu u banci.
Inače, na testiranje za koronu šalje liječnik i za to se moraju imati jasne indikacije. Ako je zaštitar mladu damu uputio liječniku, to nije smio. No, banka tvrdi da je za sve kriv engleski jezik, piše Slobodna Dalmacija.
Taksist odbio voziti Azijata
Nedavno nam se javio i jedan mladić iz Splita.
“Naručili smo taksi. Bio sam s prijateljem koji radi u Splitu već niz godina i Azijat je. Kad je taksist vidio da mi je prijatelj Azijat, rekao nam je da ne možemo ući u taksi?!
Pretpostavljamo da je to bilo radi koronavirusa i straha, ali to nije način. Užasno smo se osjećali obojica. Baš užasno. Prijatelj ne želi izlaziti u javnost, ali ne razumije taj način...”, rekao nam je Splićanin (podaci poznati redakciji).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....