PREKID PRIVATIZACIJE

RUMUNJI ŠOKIRANI PREKIDOM PREGOVORA O PRODAJI HŽ CARGA 'To je nepoštivanje investitora!'

 Bruno Konjevic / CROPIX

ZAGREB - Grampet Grupa smatra da odluka hrvatske Vlade o prekidu pregovora za prodaju HŽ Carga pokazuje nedostatak poštovanja prema investitoru koji je pregovarao u dobroj vjeri, priopćeno je danas iz Grampet Grupe.

Grampet Grupa bila je šokirana odlukom o prekidu pregovora za stjecanje 75 posto udjela u HŽ Cargu te smatra da je takav potez hrvatske Vlade posve suprotan dobroj vjeri i ozbiljnosti koju je pokazao rumunjski investitor tijekom pregovora koji su trajali godinu dana, kaže se u priopćenju.

Ujedno se prenosi izjava predsjednika Grampeta Gruie Stoice, prema kojoj je on apsolutno šokiran odlukom o prekidu, ali i načinom vođenja procesa privatizacije s obzirom da su se, kako kaže, još u četvrtak obje strane rastale u uvjerenju u skori uspješni završetak transakcije.

"U Hrvatsku smo prije godinu dana došli u dobroj vjeri, u namjeri da se spasi tvrtka ključna za hrvatsko gospodarstvo", kaže Stoica.

Dodaje da je Grampet stigao s čvrstim financijskim jamstvima u zamjenu za postojeća, uz potporu rumunjske državne banke za ulaganja i menadžerskih sposobnosti grupe koja je prošle godine ostvarila dvoznamenkast rast u svojim tvrtkama u Bugarskoj i Mađarskoj te se čudi što sve to skupa nije bilo dovoljno za hrvatsku Vladu.

U Grampetu kažu kako su vjerovali da Vlada doista želi privatizirati HŽ Cargo te da su, unatoč beskrajnim odugovlačenjima s hrvatske strane, ovoga tjedna došli na pregovore i prihvatili prijedlog resornog ministra Siniše Hajdaš Dončića za njihovim nastavkom.

„Nažalost , nakon odluke i službenih priopćenja Ministarstva u petak, moramo pretpostaviti da Hrvatska zapravo nije htjela prodati HŽ Cargo“, kažu u Grampet Grupi.

Dodaju da su samo tražili jasan, transparentan proces, s potpunim podacima i jasnim rokovima i uvjetima napominjući pritom da je novi due diligence bio prijeko potreban zbog pogoršanja financijskog stanja HŽ Carga u odnosu na početak privatizacije.

Zaključno se pitaju je li možda problem bio u nespremnosti da se Grampetu predoče traženi podaci o poslovanju HŽ Carga, ili pak u činjenici da je potencijalni kupac domaćeg željezničkog cargo operareta dolazio iz regije, pa je to izazvalo nepovjerenje. Ujedno se pitaju hoće li neki budući investitor, primjerice iz Amerike, Austrije ili Njemačke, imati strpljenja kao Grampet.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:20