‘TEŠKA ODLUKA‘

Rijeka pred šokantnim poskupljenjima javnog prijevoza, godišnje karte sa 198 skaču na čak 700 kuna?

U obrazloženju odluke stoji da Komunalno društvo Autotrolej od 2008. nije povećavalo cijene putnih karata
 Matija Djanjesic/Cropix

Prijedlog 20-postotnog povećanja cijena javnoga gradskog i prigradskog prijevoza od ožujka, osim za đačke i studentske pokazne karte, koje bi poskupjele u rujnu, poslan je u utorak na glasovanje riječkome Gradskom vijeću s kolegija gradonačelnika Marka Filipovića.

Poskupljenje od 20 posto obuhvatilo bi sve kategorije korisnika – pojedinačne, dnevne karte, mjesečne i godišnje pokazne radničke, učeničke, studentske, socijalne i umirovljeničke karte, a povećanje cijena godišnjih pokaznih karata korisnika starijih od 65 godina bilo bi višestruko.

Pojedinačna karta za prvu zonu, koja vrijedi 60 minuta, a kupljena je u vozilu, umjesto dosadašnjih 10, prema današnjem prijedlogu stajat će 12 kuna. Dnevna karta za prvu zonu stajat će 24 kune, a za sve četiri zone 41 kunu.

U prijedlogu se navodi da radnička kategorija korisnika, na mjesečnoj razini, osim vlastitih putnih troškova, snosi i troškove prijevoza za ostale kategorije, neovisno o visini primanja te da je potrebno, osim korekcija za mjesečne kategorije, korigirati i cijene godišnjih karata korisnika starijih od 65 godina.

Tako bi godišnja karta starijih od 65 godina, koji imaju najmanje mirovine, umjesto dosadašnjih 30 kuna, stajala 100 kuna, cijena za korisnike u sljedećoj kategoriji, u kojoj su plaćali 78 kuna, sada bi bila 300 kuna. Dio korisnika bi umjesto 144 kune plaćao godišnju kartu od 500 kuna, a dio bi, umjesto 198 kuna, godišnju kartu morao platiti 700 kuna.

U obrazloženju odluke stoji da Komunalno društvo Autotrolej od 2008. nije povećavalo cijene putnih karata, a zbog povećanja PDV-a smanjena je osnovica cijene, a zatim i prihod.

U međuvremenu je, kažu, inflacija povećana 18,5 posto te cijena goriva 33 posto, a utjecali su i drugi faktori kao što su promjena načina života stanovnika grada Rijeke i riječkog prstena, česte migracije i fluktuacija stanovništva.

Gradonačelnik Marko Filipović rekao je da je riječ o teškoj odluci, ali i koraku koji se mora poduzeti da bi javni gradski prijevoz funkcionirao.

Iz Autotroleja su, pak, u utorak izvijestili da zbog povećanog broja bolovanja vozača i aktualne situacije s koronavirusom ne mogu održati postojeći vozni red pa je od danas na snazi vozni red s manjim brojem polazaka autobusa. Bolesno je više od 60 vozača, a u Autotroleju ih je ukupno 285.

U Autotroleju se nadaju da će se stanje s bolovanjima uskoro popraviti i vozači ozdraviti te da će se uskoro primjenjivati uobičajeni vozni red.

Na kolegiju riječkoga gradonačelnika u utorak je prihvaćena i nova odluka o sakupljanju komunalnog otpada.

Riječ je o usklađenju s novim zakonom i održavanju kvalitete sustava, zbog čega će fiksni dio cijene odvoza otpada za kućanstva iznositi 51,34 kune, a za druge korisnike 154,3 kune (bez PDV-a).

O prijedlogu će odlučivati Gradsko vijeće, a odluka će - ako bude prihvaćena - stupiti na snagu osam dana nakon objave u Narodnim novinama.

Gradonačelnik Filipović je rekao kako nije zadovoljan takvim rješenjem jer će usklađivanje dovesti do povećanja cijene, ponajprije za kućanstava s manjim brojem osoba, a za ona s većim brojem osoba doći će do određenog smanjenja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 21:27