UMTG-OVO MJERENJE

Rekordna gledanost TV-a u Hrvatskoj: Ovu su televiziju Hrvati najviše gledali za vrijeme pandemije

Pandemijsko vrijeme dovelo je do toga da je u 2020. prosječno dnevno vrijeme provedeno uz male ekrane iznosilo 4 sata i 50 minuta

Gledanje televizije, ilustracija

 Jamie Grill Photography/Tetra Images/Profimedia

Nikada u protekla gotovo dva desetljeća kao u posljednje dvije godine televizija nije toliko gledana. Pandemijsko vrijeme dovelo je do toga da je u 2020. prosječno dnevno vrijeme provedeno uz male ekrane iznosilo četiri sata i 50 minuta, a ono u 2021. četiri sata i 40 minuta. To je pokazala analiza Udruge mjerenja televizijske gledanosti (UMTG) za koju istraživanje gledanosti televizije u Hrvatskoj provodi AGB Nielsen. Radi se o već dobro poznatoj metodi "peoplemetra", koji je na hrvatsko tržište stigao 2003., i od tada takva razina u prosječnoj godišnjoj konzumaciji TV programa nije zabilježena sve do sada. Ona se inače, ugrubo, u proteklih deset godina kretala oko četiri sata i 25 minuta, a najmanja je bila 2013. - četiri sata i 15 minuta.

Najviše su vremena ispred ekrana, uključujući i gledanje uživo i odgođeno, u prošloj godini provodile - žene, čak pet sati i dvije minute. Muškarci su tu znatno "slabiji" - četiri sata i 17 minuta. Prema dobnim skupinama, populacija od 4 do 24 godine najmanje gleda TV - dva sata i 15 minuta. Netko bi rekao: odlično! - no taj zaboravlja na društvene mreže i ostala čuda koje nudi današnja tehnologija. S dobi raste i prosječna konzumacija TV programa, pa su tako najvjerniji gledatelji oni od 65 godina naviše, koji su u 2021. u prosjeku dnevno pred ekranom provodili čak sedam sati i 16 minuta.

UMTG-ova analiza, temeljena na uzorku od 810 kućanstava i oko 2100 pojedinaca koji žive u tim kućanstvima, pokazala je da se lani televizija najviše gledala između 21 i 22 sata. Ovo mjerenje, ističu u UMTG-u, reprezentativno predstavlja populaciju stariju od 4 godine koja živi u kućanstvima s barem jednim ispravnim TV prijamnikom. Inače, iako HRT već dvije godine nije član UMTG-a te je odabrao istraživanje gledanosti AdScanner, ova analiza uključuje gledanosti svih kanala u zemaljskoj, satelitskoj, kabelskoj IPTV i(ili) distribuciju putem interneta.

Tako UMTG-ovo mjerenje pokazuje koja je televizija imala najveći prosječni udio u gledanosti (share) u 2021. Prvo mjesto drži Nova TV s 22,7 posto, slijedi je HTV 1 s 18,6 posto, a treće mjesto ima RTL s 12,8 posto. Potom ide Doma TV (8 posto), HTV 2 (7,7 posto), RTL 2 (5 posto), a HTV 4 ima 3,1 posto. Identičan poredak TV kanali imaju i kada se gleda siječanj i veljača ove godine, osim HTV-a 4 koji je u veljači s eskalacijom krize u Ukrajini skočio sa sedmog na šesto mjesto te mu je share narastao na 4,5 posto.

U top 15 nezemaljskih kanala u 2021. prvo mjesto drži N1 televizija s 1,1 posto prosječnog udjela u gledanosti. Slijede Nickelodeon, Pickbox TV, RTL Crime, Fox Crime...

Siječanj 2021. Nickelodeonu je donio prvo mjesto (1,1 %), a N1 treće (0,9 %), no kako se u veljači dramatično promijenila situacija u svijetu, to se odrazilo na gledanost N1, koji je tada vratio svoju vodeću poziciju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 14:39