IMAMO VIDEO IZ ZRAKA

Punom parom gradi se posljednja dionica autoceste A5: Projekt je težak 46 milijuna eura, evo kad će sve biti gotovo

Najveći obim radova je na izgradnji nasipa koji su obujma 540.000 metara kubnih, nakon završetka nasipa kreće izgradnja kolničke konstrukcije

Zadnja dionica autoceste A5 u izgradnji

 Hac/

Hrvatske autoceste u ovom trenutku imaju tri velika otvorena gradilišta – posljednju dionicu autoceste Zagreb – Sisak, obilaznicu Novog Vinodolskog te posljednju dionicu autoceste A5 granica Republike Mađarske - Beli Manastir duljine 5 kilometara. Riječ je o hrvatskom dijelu Vc europskog prometnog koridora Budimpešta - Sarajevo - Ploče poznatom i pod imenom Slavonika.

Jutarnji list prezentira vam stanje radova na ovom posljednjem dijelu autoceste kroz video snimku iz zraka. Ugovor o izgradnji ove dionice vrijednosti 45,9 milijuna eura između HAC-a i tvrtke Osijek – Koteks sklopljen je 31. kolovoza 2023. godine. Sama dionica dugačka je 5002 metra i proteže se od Belog Manastira do granice s Mađarskom gdje se autocesta spaja na autocestu izgrađenu u Mađarskoj koja vodi prema Budimpešti. Autocesta je projektirana s dva odvojena kolnika koji će imati dva vozna traka i jedan zaustavni trak, koji su međusobno razmaknuti razdjelni pojasom širine četiri metra.

Video ustupio HAC

Najveći objekt na trasi je vijadukt Karašica preko željezničke pruge i kanala Karašica duljine 327 m, te dva kraća objekata duljine do 10 metara. Osim ovih objekata u trasi, preko same autoceste grade se dva nadvožnjaka svaki po 72 metra duljine. Uz trasu se grade tri manja mosta.

Rok za izgradnju ove dionice je 24 mjeseca a prema tvrdnjama iz HAC-a i Osijek - Koteksa radovi napreduju prema planu te je do sada izvedeno oko 50 posto radova. Najveći obujam radova je na izgradnji nasipa koji su obujma 540.000 metara kubnih Do sada je izgrađeno 80 posto nasipa, što je oko 50 posto svih radova na glavnoj trasi. Nakon završetka nasipa kreće izgradnja kolničke konstrukcije.

Video ustupio HAC

Ukupno je izgrađeno oko 25 posto temelja i stupova lijevog i desnog mosta Karašica. Prefabriciranih nosača proizvedeno je 20 posto te uskoro započinje njihova prva montaža na gradilištu.Ostali objekti su u raznim stanjima dovršenosti. Od 25 do 85 posto. Kako doznajemo na gradilištu je u prosjeku angažirano oko stotinjak radnika te se očekuje da bi prometnica u promet mogla biti puštena u planiranom roku za godinu dana. Odnosno 18 godina nakon što je u promet puštena prva dionica ove autoceste od Đakova do Sredanaca.

Ukupna dužina Vc koridora kroz Hrvatsku je 88,6 kilometara a do sada su u promet puštene četiri dionice. Ovaj koridor dio je važne strateške cestovne poveznice Sjeverne, Srednje i Južne Europe. Dovršetkom posljednje dionice 5C koridora neće se povezati samo Slavonija i Baranja s ostatkom Hrvatske već će se Slavonika uklopiti u paneuropski koridor koji poprima konačni obris. Nastavak izgradnje 5C koridora izvan EU, odnosno kroz BiH, davat će sve veću važnost ovom pravcu u kontekstu protoka roba i ljudi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 15:50