PROBLEM MJESTA

Pulski Možemo: Djelatnici pulske gradske uprave ne bi trebali imati povlašteno parkiralište!

Možemo! traži i da Pula ne treba inzistirati na gradnji novih stanova većih od 55 kvadrata na 2 parkirna mjesta
 Goran Sebelic/Cropix

Djelatnici pulske gradske uprave ne bi trebali imati povlašteno parkiralište nedaleko gradske uprave, a Pula ne bi trebala inzistirati pri gradnji novih stanova većih od 55 kvadrata na 2 parkirna mjesta. To je prijedlog pulske platforme Možemo na Nacrt prijedloga Odluke o uvjetima za rješavanje nedostajućeg broja parkirnih mjesta u postupcima izdavanja akata za provedbu prostorno-planske dokumentacije i utvrđivanje naknade za nedostajući broj parkirnih mjesta.

- Predstavnici gradske vlasti trebali bi svojim primjerom korištenja javnog prijevoza poticati sugrađane na usvajanje novih navika. Tada bi shvatili koliko je sadašnji javni prijevoz loše organiziran. I da autobusne linije u blizini njihovog radnog mjesta – gradske vijećnice – ne postoje, poručuju iz ove platforme.

Vele da se ovom odlukom želi omogućiti investitorima, koji ne mogu ili ne žele osigurati dovoljan broj parkirnih mjesta za svoje zgrade, korištenje javnih parkirnih mjesta uz jednokratnu uplatu 20.000 kuna za “nedostajuće parkirno mjesto”, ne stječući pritom isključivo pravo korištenja. Tako bi investitori mogli i bez uvjeta propisanih GUP-om za minimalni broj parkirnih mjesta koja moraju osigurati dobivati lokacijske i građevinske dozvole.

- Problem parkirnih mjesta uz neku stambenu zgradu ne bi se smio rješavati samo rješavanjem potražnje, već naporima prema njenom smanjenju. To je smisao planiranja održivog i “smart” grada. Svaki stan veći od 55 kvadrata treba imati 2 parkirna mjesta, osim u povijesnoj jezgri. Rezultat toga je betoniranje velikog dijela dvorišta za potrebe parkiranja umjesto da se pravim politikama napori usmjere na ostavljanje što većeg dijela građevinske parcele s prirodnim tlom, travom ili drugim zelenilom. Nažalost, znamo da namjere investitora nisu ostavljanje zelenila već ishođenje dozvole za gradnju zgrada maksimalnih površina. U Puli je dobro poznata i protuzakonita praksa pretvaranja jednog stana u dva nakon ishođenja lokacijske i građevinske dozvole. Davanjem mogućnosti smanjenja obaveznog broja planiranih parkinga na čestici i obavezom plaćanja 20.000 kuna po nedostajućem mjestu Grad ne rješava ni problem parkiranja niti dokazuje brigu o okolišu. Rezultat takve politike vidimo na svakoj novoj izgrađenoj zgradi u Puli, ističu dalje.

Rješenje vide u promjeni cjelovite gradske prometne politike, a to je uspostava suvremenog povoljnog javnog prijevoza koji bi omogućio brzo i lagodno kretanje gradom.

- Formiranje parkirališta po obodu grada, po sistemu park & ride, uz istovremeno redovan sveobuhvatan javni prijevoz, trebali bi biti prioriteti gradskih politika vezanih za kretanje gradom. Na taj bi se način motiviralo građane da koriste javni prijevoz i smanjio bi se dotok automobila u centar. Smanjenje broja parkinga propisanog GUP-om, tj. povećanje površine stana za koji bi bilo dovoljno 1 parkirališno mjesto, s 55 m2 na veću površinu stana, također bi omogućilo ostavljanje više prirodnog tla uz zgrade. Obiteljima koje moraju kupiti stan s dvije parkirne površine to jako poskupljuje rješavanje stambenog pitanja, ističu dalje.

Navode da je Pula još uvijek grad koji se može obići gotovo cijeli pješice ili drugim modelima alternativnog kretanja, ali gradska uprava treba voditi politiku koja će omogućiti najbolju kombinaciju javnog i alternativnog kretanja umjesto zauzimanja vrijednih površina privatnim automobilima i povećanjem površina pod asfaltom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:39