S ČIOVA PORUČUJU

PRVO SU TRAŽILI DA IH SE UKLONI, SADA IH NE DAJU 'Ne mičite nam hrđave olupine, postale su glavna atrakcija!'

Ugovor za posao odsukavanja dobila je tvrtka iz Nizozemske, a olupine će odvesti u tursko rezalište
 Mario Todorić/CROPIX

Četiri i pol mjeseca nakon što su se tri broda Splitske plovidbe, Vranjic, Krka i Orebić, nasukala kod Splita i na otoku Čiovu pronađeno je rješenje za njihovo odsukavanje. Nizozemska kompanija Marine Construct Internationale iz Nizozemske ovih dana u Hrvatsku šalje svoje ekipe kako bi se počelo odsukavanje brodova. Konačnom rješenju za ova tri broda prethodila je nevjerojatna zavrzlama na liniji Lučka uprava Split - Ministarstvo pomorstva - CERP - Splitska plovidba.

Brodovi su se uslijed velikog nevremena nasukali 5. ožujka, a uviđajem je utvrđeno da su samo ta tri broda bila odvezana u splitskoj luci i jedino su se oni nasukali.

Uključili DORH

Zato je Lučka uprava Split cijeli slučaj predala Državnom odvjetništvu jer se sumnja da brodovi namjerno nisu bili osigurani. Splitska plovidba koja je formalni vlasnik brodova trebala se pobrinuti za rješavanje problema. No, tvrtka za to nije imala mogućnosti te su prikupili ponude tvrtki koje su bile spremne krenuti u izvlačenje brodova. Pristiglo je sedam ponuda koje su predane Povjerenstvu za zbrinjavanje nasukanih brodova koje je osnovao ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. Na kraju je odabrana ponuda nizozemske kompanije Marine Construct Internationale koja se obvezala sva tri broda odvesti za cijenu od 1,2 milijuna eura. Brodove bi odvezli u rezalište u Tursku, a svoje bi troškove pokrili prodajom broda u staro željezo i naknadom od reosiguranja koje je vlasnik broda plaćao osiguravajućoj kući Raets Marine u Nizozemskoj.

Procijenjena vrijednost sva tri broda je 6,5 milijuna kuna. Riječ je zapravo o cijeni vrijednosti starog željeza s obzirom na to da je riječ je o podrtinama od brodova. U međuvremenu je Splitska plovidba obavijestila Lučku kapetaniju da više nisu u stanju plaćati troškove čuvanja brodova.

Problem s novcem

Kada je trebalo sklopiti ugovor s nizozemskom kompanijom, ustanovilo se da brodovi zapravo i nisu u vlasništvu Splitske plovidbe. Naime, tvrtka je u predstečajnoj nagodbi, a na brodovima hipoteku drži Centar za restrukturiranje i prodaju i Lučka uprava Split. Vrijednost hipoteke koju drži CERP je 600 tisuća kuna, a vrijednost hipoteke Lučke kapetanije je šest milijuna kuna. Nakon potpisa svih dokumenata Marine Construct

Internationale iz Nizozemske šalje opremu za izvlačenje brodova, koje bi trebalo početi za koji dan. Izvlačenje jednog broda traje od sedam do 10 dana. Prvo će se izvlačiti brodovi koji koji su se nasukali kod Splita.

Neočekivani efekt

Naime, lokalno stanovništvo na Čiovu je tražilo da brod Vranjic, koji se nalazi na plaži Slatina, ostane do kraja sezone jer je postao turistička atrakcija. Iako se pričalo da će nasukani brod upropastiti turističku sezonu na Čiovu, dogodilo se potpuno suprotno. Brojni turisti posjećuju brod i kraj njega se fotografiraju, a kafićima u njegovoj blizini stalno raste promet. Stoga bi odvođenje broda s čiovske plaže trebalo početi tek krajem kolovoza.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 13:31